www.egolpion.com

Ο π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ»

Ευχαριστώ για το βιβλίο που στείλατε με τη μακαρίτισσα αδ. Γαβριηλία. Απαντώντας στο ερώτημά σας έχω να δηλώσω τα εξής:

http://www.egolpion.com/metallinos_askhtikh.el.aspx


Comments on: "Ο π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ»" (50)

  1. Ολες οι απόψεις είναι σεβαστές (μιλάω γενικά και για κάθε θέμα), αλλά κάποιων ανθρώπων έχουν πολύ μεγάλη βαρύτητα, όπως του π. Μεταλληνού, αλλά και του π Στρατηγόπουλου.
    Ίσως κάποιοι (εκμεταλλευόμενοι το όνομα της γερόντισσας) θέλουν να εισάγουν την »νέα εποχή» στην εκκλησία. Και πως θα το πετύχουν? Με την γλώσσα και την φρασεολογία. Η ίδια η γερόντισσα πιθανότατα να μην είχε σχέση με αυτά τα πράγματα. Ίσως χρησιμοποιούν το όνομά της ως Δούρειο Ίππο.

  2. Πολλοί αδελφοί χαρακτήρισαν «μπόμπες» τις δηλώσεις των πατέρων Κων/νου και Γεωργίου. Σας υποσχόμαστε ακόμα μεγαλύτερη «μπόμπα» δήλωση για το πλανεμένο βιβλίο. Ευχόμαστε ολόψυχα όσοι αδελφοί το προέβαλαν μέσω των ιστοσελίδων τους να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους για το νεοεποχιτικο βιβλίο.

    εύχεσθε

  3. Ε Βέβαια είναι μπόμπες.

  4. Μπραβο ρε εγκόλπιο, χιλια μπράβο για την υπομονή σου και την ανεκτικότητά σου, μπράβο και πάλι μπράβο.

  5. Αγαπητέ μου φίλε δεν με ενδιαφέρουν τα μπράβο και οι αυτοδικαιώσεις. Από την πρώτη μέρα που ξεκίνησα το θέμα της ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ είχα στο μυαλό μου έναν γέροντα (ο οποίος θεράπευσε απο ανίατη ασθένεια συγγενικό μου πρόσωπο αλλά και έδωσε παράταση στον μακαρίτη πλέον, πατέρα μου) ο οποίος έλεγε «μακριά από το βιβλίο». Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι νεοεποχίτικο ΌΧΙ επειδή το λέει το εγκόλπιο αλλά επειδή το λέει σύσσωμη η Πατερική σύναξη. Ο Θεός να δώσει ώστε οι ορθόδοξοι να αποκτήσουν …Ορθόδοξη συνείδηση και εμπειρία. Αδελφοί η Νέα Εποχή θα χρησιμοποιήσει τους πάντες και τα πάντα ώστε να αλώσει το ορθόδοξο φρόνημα. ΠΡΟΣΟΧΗ!

  6. Ευχαριστούμε τον θεό που δίνει διάκριση στους δούλους του.

  7. Ο αγώνας της Εκκλησίας ήταν από την αρχή να αγωνίζεται να κρατάει την πίστη ενάντια σε κάθε είδους »νέας εποχής». Σε κάθε εκκλησιαστική περίοδο, είχαμε και »νέες εποχές». Μόνο που τώρα είναι περισσότερο μεθοδευμένη η πλάνη.

  8. …poia megaluterh? Meta ton Strathgopoulo kai ton Metallino poion exeis?

  9. Υπομονή Λευτέρη!

  10. Αγαπητοί αδελφοί σας μεταφέρω τις απόψεις της ΟΟΔΕ για το βιβλίο της γερ.Γαβριλίας Η ασκητική της αγάπης. Παρακαλώ επειδή το θέμα με απασχολεί σοβαρά θα ήθελα να τοποθετηθείτε επί της παρακάτω επιστολής.

    Σας ευχαριστώ
    ΑΝΝΑ ΒΕΡ.

    Αγαπητή μας αδελφή
    > Έχουμε εκφράσει ξεκάθαρα τη διαφωνία μας με το Αντιαιρετικό Εγκόλπιο, και
    > όλους όσους, αντί να ασχοληθούν με τις αιρέσεις, ασχολούνται με τον διασυρμό
    > ορθοδόξων αδελφών μας.
    >
    > Πιστεύουμε ότι το βιβλίο της Γερόντισσας Γαβριηλίας, είναι καθ’ όλα
    > Ορθόδοξο, και καθ’ όλα ωφέλιμο και χωρίς προβλήματα.
    >
    > Τα προβλήματα παρουσιάζονται, όταν κάποιος το διαβάζει ΚΑΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ, και
    > όταν έχει την απαίτηση να χρησιμοποιείται ΠΑΝΤΟΤΕ η συνήθης ορολογία που
    > χρησιμοποιούμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
    >
    > Πολλά βιβλία όμως, (όπως αυτό), απευθύνεται ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΟΥΣ, συνεπώς
    > χρησιμοποιεί ορολογία την οποία γνωρίζουν και κατανοούν ΑΥΤΟΙ. Και αυτή η
    > ορολογία ξενίζει όσους το διαβάζουν κακοπροαίρετα, ή όσους ζητάνε ακρίβεια
    > ορολογίας, κατά την Ορθόδοξη συνήθεια.
    >
    > Το εν λόγω βιβλίο, αν διαβαστεί ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ, δεν έχει κανένα πρόβλημα.
    > Σίγουρα όμως, όταν διαβάζεται από ανθρώπους που ψάχνουν για προβλήματα, ΘΑ
    > ΤΑ ΒΡΟΥΝ, παρεξηγώντας τις έννοιές του.
    >
    > Πιστεύω ότι ο π. Γ. Μεταλληνός, και ο π. Κ. Στρατηγόπουλος, αν το διάβασαν
    > μέσα από τα παραμορφωτικά γυαλιά των αποσπασμάτων που τους έδειξαν ορισμένοι
    > «καλοθελητές», δικαίως το παρεξήγησαν. Αν το διάβαζαν ΧΩΡΙΣ τις
    > κακοπροαίρετες υποδείξεις ορισμένων, είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα έβρισκαν
    > κανένα πρόβλημα.
    >
    > Η δική μας συμβουλή είναι, να ωφελείται από αυτό, ΟΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ
    > ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΑ. Αν κάποιος το διαβάζει κακοπροαίρετα, ή ψάχνει να βρει
    > προβλήματα στις διατυπώσεις και στην ορολογία, ας μη το διαβάσει καθόλου.
    >
    > Τα βιβλία τα διαβάζουμε για να ωφεληθούμε, και να βρούμε σε αυτά πράγματα
    > εποικοδομητικά. Και όχι για να ψάχνουμε αφορμές να βγάλουμε αιρετικούς τους
    > αδελφούς μας, και μάλιστα αδελφούς μας τόσο ευλογημένους, όπως η αγία
    > γερόντισσα Γαβριηλία.
    >
    > Κακές διατυπώσεις, υπάρχουν ΣΕ ΚΑΘΕ βιβλίο. Ακόμα και σε πατερικά κείμενα,
    > θα μπορούσαμε να σου υποδείξουμε ακόμα και σε βιβλία αγίων, όπως ο γέροντας
    > Σοφρώνιος, ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ή ο
    > άγιος Γρηγόριος Νύσσης. Κανείς όμως δεν διανοήθηκε να τους χαρακτηρίσει
    > «αιρετικούς», παρά τα λάθη σε εκφράσεις τους, ή ακόμα και δογματικές τους,
    > (ακόμα και Θεολογικές τους) ατυχείς εκφράσεις. Γιατί λοιπόν να πιανόμαστε
    > ΕΙΔΙΚΑ από το βιβλίο της Γερόντισσας και να το περνάμε από κόσκινο,
    > περιμένοντας από αυτήν απόλυτη συμμόρφωση με την Ορθόδοξη ορολογία, και να
    > μην κάνουμε το ίδιο με τους άλλους αγίους Πατέρες; Γιατί να μην πούμε
    > «άσχετο» τον άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο, που κάνει ειδική ανάλυση πάνω στη ΛΑΘΟΣ
    > βάση, ότι ο πατέρας του Ιωάννη του Βαπτιστή ήταν δήθεν Αρχιερέας; Γιατί να
    > μην πούμε αιρετικό τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης, που μιλάει για τέλος της
    > Κολάσεως και σωτηρία του Σατανά; Γιατί να μην πούμε αθεολόγητο τον γέροντα
    > Σοφρώνιο, που αναφέρει ότι ο Θεός είναι η Αγία Τριάδα, και όχι ο Πατήρ, όπως
    > διατυπώνει με ακρίβεια η Ορθόδοξη Θεολογία; Γιατί να μην πούμε αιρετικό τον
    > άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας, που γράφει ότι ο Χριστός είχε «μία φύση»;
    >
    > Όπως λοιπόν όλοι μας κατανοούμε τους λόγους που οι ανωτέρω άγιοι έγραψαν
    > αυτά που έγραψαν, και όπως αναγνωρίζουμε τη δική μας ανεπάρκεια για να δούμε
    > το βάθος αυτών που λέγονται, έτσι οφείλουμε να κατανούμε και τους λόγους για
    > τους οποίους το εν λόγω βιβλίο πρέπει να διαβαστεί επίσης καλοπροαίρετα.
    >

  11. Αγαπητή αδελφή χαίρε πάντοτε εν Κυρίω Ιησού. Κατ’ αρχήν σου ζητώ συγγνώμη επειδή δεν μπόρεσα εγκαίρως να απαντήσω και στο εμαιλ σου αλλά δυστυχώς ο χρόνος που διαθέτω δεν είναι αρκετός ώστε να ανταποκρίνομαι άμεσα στα ερωτήματα των φίλων της ιστοσελίδας.

    Την επιστολή των αδελφών της ΟΟΔΕ δεν θα ήθελα να την σχολιάσω στα επί μέρους σημεία της. Κατανοώ την δυσκολία των αδελφών μου να απορρίψουν στατικές καταστάσεις θρησκοληψίας και προσωπολατρείας, καταστάσεις που δυστυχώς δημιουργούνται όταν κατασταλάζουμε σε προσωπικές εκτιμήσεις και απόψεις. Η Ορθοδοξία όμως δεν είναι ούτε απόψεις ούτε γνώμες αλλά απόσταγμα Πατερικής σοφίας και εμπειρία 2000 ματωμένων χρόνων.

    Στην επιστολή που σου έστειλε η ΟΟΔΕ παρατηρώ μια προσπάθεια απαξίωσης, καταξιωμένων όντως ιερέων, με το πρόσχημα της παραπλάνησης εκ μέρους μου! Με λίγα λόγια η επιστολή μου καταμαρτυρεί πως …κατάφερα να εξαπατήσω τον π.Γ. Μεταλληνό και τον π.Κ. Στρατηγόπουλο δείχνοντάς τους επιλεκτικά αποσπάσματα του βιβλίου(;). Μεγάλη η χάρη μου αδελφή! Δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω βλέποντας την διαστροφή που ξανα-επιχειρούν οι αδελφοί μου. Αυτή τη φορά όμως δεν έχουν να κάνουν με το εγκόλπιο το οποίο ήταν εύκολος στόχος αλλά με πραγματικούς «ογκόλιθους» της Ορθοδοξίας. Αγαπητή μου αδελφή σε ρωτώ. Πως είναι δυνατόν ένας π.Κων/νος Στρατηγόπουλος ο οποίος έχει αφιερώσει τη ζωή του για την αποκάλυψη της νεοεποχίτικης εισβολής μέσα στην Ορθοδοξία να μην γνωρίζει το βιβλίο της ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ; Πως ένας π.Γ.Μεταλληνός μπορεί και εκφέρει γνώμη για ένα βιβλίο το οποίο δεν γνωρίζει; Δεν είναι προσβλητικά όλα αυτά για αυτούς τους καταξιωμένους απολογητές-ιερείς μας;

    Η αλήθεια είναι πως και ο π. Κωνσταντίνος αλλά και ο π. Γεώργιος γνωρίζουν το βιβλίο πολύ καλά και είπαν πολλά περισσότερα στον γράφοντα, απ’ όσα έχουμε γράψει. Ο π.Γεώργιος μου δήλωσε πως γνώριζε το βιβλίο ήδη από την Γερμανία και ο π.Κων/νος, γνωρίζοντας ή μάλλον προφητεύοντας την απαξίωση την οποία θα δεχόταν, μου δήλωσε λακωνικά «..όποιος θέλει περισσότερα τότε ας επικοινωνήσει μαζί μου». Και εσύ αγαπητή αδελφή μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί του για ‘περισσότερα’ επί του θέματος τα οποία θα σε κάνουν να απορρίψεις το βιβλίο αποβάλλοντας και τον τελευταίο σου λογισμό.

    Κλείνοντας, δυο λόγια …
    Είναι κρίμα που αδελφοί με ΤΕΡΑΣΤΙΟ αντιαιρετικό έργο όπως της ΟΟΔΕ (όσοι από αυτούς πολεμούν κάθε αντίθετη γνώμη για το πλανεμένο βιβλίο) να μην μπορούν να διακρίνουν το καθαρό από το νόθο και να μην εμπιστεύονται σε αυτή την κρίση ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ σύγχρονους απολογητές, τους οποίους συστηματικά προβάλλουν από την ιστοσελίδα τους. Είναι απορίας άξιον το πώς έμπειροι στα πνευματικά αδελφοί μας εμπιστεύονται την κρίση τους και όχι την κρίση της εμπειρίας της Εκκλησίας μας, διότι όπως θα διαπιστώσετε και στη συνέχεια μέσω του εγκολπίου, οι δηλώσεις επιφανών πατέρων κατά του βιβλίου είναι συντριπτικές.

    Ο Θεός να ευλογεί την Εκκλησία Του.

  12. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ. ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΠΩΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΓΝΩΜΕΣ ΣΟΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΟΠΩΣ Ο Π. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ ΚΑΙ Ο Π.ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΑΝ ΚΑΤΗΧΗΤΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΑ ΑΘΕΛΑ ΜΟΥ ΙΝΔΟΥΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΨΥΧΟΥΛΕΣ ΤΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΘΥΝΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΒΙΒΛΙΑ. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ. Ο ΘΕΟΣ ΜΑΖΙ ΣΑΣ.
    ΑΝΝΑ Β.

  13. o π.Γεώργιος Μεταλληνός για τη νέα ασχήμια του «Εγκόλπιον»
    Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ

    ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ:
    Παρακαλώ σολιάστε το. Πρόκειται για σοβαρή κατηγορία. Ας μας γράψει κάτι επίσημο ο π.Γεώργιος.

    ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ (εννοεί την« ασκητική της αγάπης») ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΩ, ΑΠΛΑ ΣΧΟΛΙΑΣΑ ΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑΝ.

    ΚΑΚΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΟΣΑ ΕΙΠΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΝ ΑΛΛΟΥΣ.

    Πηγή: Misha

    Αμέθυστος

  14. Τι να σας πω. Θα επικοινωνήσω με τον π.Γεώργιο πρώτα. Ποιός ξέρει πως του τα μετέφεραν του ανθρώπου. Αυτά που γραφουν σαν δηλώσεις του παπα Γιωργη δεν αναιρούν τα όσα δήλωσε στο εγκόλπιο. Σας θυμίζω ότι είπε: Ευχαριστώ για το βιβλίο που στείλατε με τη μακαρίτισσα αδ. Γαβριηλία. Απαντώντας στο ερώτημά σας έχω να δηλώσω τα εξής:
    Η χρησιμοποιούμενη φρασεολογία από τους εγκωμιαστές της έχει Ινδουιστικό χαρακτήρα και προσεγγίζουν τη γλώσσα ακραίων προτεσταντών όπως οι πεντηκοστιανοί. Κακό μάλλον γίνεται παρά καλό διότι λείπει η πατερική γλώσσα που εκφράζει την ορθόδοξη εμπειρία. [π.Γεώργιος Μεταλληνός]
    Ειδικά αυτό που γράφουν «ΚΑΚΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΟΣΑ ΕΙΠΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΝ ΑΛΛΟΥΣ» σημαίνει ότι του είπαν πως χρησιμοποίησα τις δηλώσεις του για να κατηγορήσω κάποιους. Αν προσέξετε λέει ότι δεν πρόκειται να διαβάσει το βιβλίο…γιατί άραγε; Περισσότερα σε λίγο.
    ΥΓ: Δυστυχώς στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλοί ψυχασθενείς με θρησκευτικό προκάλυμμα. Προσοχή! Είναι γνωστοί άλλωστε.

  15. Για άλλη μια φορά να θυμηθούμε οτι η κριτική δεν απευθύνεται στην ίδια την γερόντισσα Γαβριηλία, αλλά σε ένα που βιβλίο που ΔΕΝ έγραψε η γερόντισσα.

    Όσο περισσότερο προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο,
    όσο περισσότερο βάζουν στο στόμα των επικριτών του βιβλίου λόγια που δεν είπαν,
    τόσο περισσότερο μας πείθουν ότι έβαλαν και στο στόμα της γερόντισσας λόγια που δεν είπε.

    Νομίζω ότι κάποια στιγμή θα ήταν καλό να τοποθετηθεί και η συγγραφέας του βιβλίου, και να μην αφήνει το άχαρο αυτό έργο σε άλλους.

  16. Προσφάτως αναδημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο trelogiannis.blogspot.com ένα απαράδεκτο και αντιορθόδοξο κείμενο, που αναφέρεται στην Ασκητική της αγάπης.

    Προς ενημέρωση του κάθε ενδιαφερομένου, αναρτάται εδώ ένα σχόλιο που έστειλα στο προαναφερθέν ιστολόγιο:

    “Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,

    το ακόλουθο ανώνυμο κείμενο, το οποίο έχετε αναδημοσιεύσει είναι φανατικό, υβριστικό και δεν έχει καμμία σχέση με το Ορθόδοξο πνεύμα.

    http://trelogiannis.blogspot.com/2010/10/blog-post_533.html

    Θα βοηθήσετε πολύ περισσότερο, εάν το απομακρύνετε από το ιστολόγιό σας.

    Κανένας Ορθόδοξος, ακόμη και στην περίπτωση κατά την οποία αδίκως κατηγορείται, δεν έχει ανάγκη από τέτοιου είδους υπεράσπιση. Εξ άλλου, όπως θα διαπιστώσετε και από τα ακόλουθα κείμενα, η κριτική που ασκείται, αναφέρεται στο βιβλίο και όχι στο πρόσωπο της σεβαστής Γερόντισσας.

    http://www.antibaro.gr/author/155

    Σας παρακαλώ να αναρτήσετε το παρόν σχόλιο στο προαναφερθέν κείμενο.

    Με φιλικούς χαιρετισμούς

    Ταγαράκης Χρήστος”

  17. Μια απάντηση στην ANNA BER. (21:05:25) : 11.10. 2010

    Αν θέλετε, διαβάστε εδώ:

    http://www.antibaro.gr/author/155

    Θα σας λυθούν αρκετές απορίες.

    Δείτε και τη σύμφωνη γνώμη των σεβαστών

    πατέρων Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου και Γεωργίου Μεταλληνού:

    http://el.wordpress.com/tag/%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%83-%CE%B1%CE%B3%CE%B1%CF%80%CE%B7%CF%83/

    Τα πράγματα είναι αρκετά απλά.

  18. Οι αδελφοί έχουν μπερδέψει την αγάπη με την αγαπολογία, Χρήστο. Ομολογώ ότι κάποιες φορές είναι τόσο δυσδιάκριτα τα όρια της πλάνης από την Αλήθεια και μπορούν να πλανήσουν ακόμα και τους «εκλεκτούς». Το θέμα της ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ έχει τελειώσει με τις δηλώσεις των πατέρων Κων/νου Στρατηγόπουλου και Γεωργίου Μεταλληνού (με τον οποίο μιλούσα πριν λίγο για το ίδιο θέμα). Οι αδελφοί μας καλούνται να επιλέξουν την άποψη της Εκκλησίας από την παραμυθία και την χαζοχαρούμενη νιρβάνα του νεοεποχίτικου βιβλίου.

  19. AΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ said:

    Είναι τόσο δύσκολο να αποφανθεί η Σύνοδος για αυτό το θέμα που συγχύζει τόσους πιστούς; Πως εσείς κ.Ταγαράκη δηλώνετε την αντίθεσή σας στο βιβλίο ενώ άλλα ορθόδοξα σαιτς το υποστηρίζουν; Η Ο.Ο.Δ.Ε προβάλει άρθρο αναιρετικό των κατηγοριών. Τι λέτε γι’ αυτό;

  20. αγαπητέ φίλε/η, η Σύνοδος έχει ήδη αποφανθεί! Ακόμα δεν μπορούμε να βγάλουμε στοιχεία για το θέμα αλλά σύντομα θα τα έχετε. Επαναλαμβάνω ότι πολλοι αδελφοί έχουν πλανηθεί με το βιβλίο αυτό. Οι δηλώσεις των πατέρων Μεταλληνού-Στρατηγόπουλου είναι καταλυτικές. Να σας θυμίσω ότι καμμιά ιστοσελίδα δεν είναι αυθεντία! Η ΟΟΔΕ προβάλλει και εξελικτικά θέματα. Εσεις συμφωνείτε και με αυτά;

  21. Να συμπληρώσω ότι το άρθο της ΟΟΔΕ δεν απαντά στα προβληματικά σημεία του βιβλίου αλλά προσπαθεί να μας παρουσιάσει την »ορθόδοξη» πλευρά του παρουσιάζοντας γλυκανάλατα εδάφια. Η αποφυγή του σχολιασμού στα νεοεποχίτικα προβληματικά σημεία όμως παραμένει…

  22. Προς

    ANNA BER. (21:05:25) : 11.10. 2010 και AΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ (15:04:27) : 23.10.2010

    Όσοι επικαλούνται την ΟΟΔΕ για το θέμα της Ασκητικής της αγάπης,

    μπορούν να δουν εδώ

    http://www.oodegr.com/oode/erwtiseis/epistoles/iereis/metallinos1.htm

    ότι η ΟΟΔΕ προβάλλει μια επιστολή του π. Γεωργίου Μεταλληνού,

    επικαλούμενη την καλή μαρτυρία του.

    Όσοι ενδιαφέρονται για τη γνώμη του π. Γεωργίου Μεταλληνού

    για το εν λόγω βιβλίο, μπορούν να τη διαβάσουν εδώ

    http://www.egolpion.com/metallinos_askhtikh.el.aspx

    Επιπλέον, ας ληφθεί υπ΄ όψιν και ότι

    1) Δεν αποδέχονται όλα τα μέλη της ΟΟΔΕ την Ασκητική της αγάπης

    2) Η ΟΟΔΕ, όπως και ο καθένας από εμάς, δεν έχει το αλάνθαστο.

    3) Όσοι υποστηρίζουν την Ασκητικής της αγάπης,

    δεν έχουν δώσει ακόμη καμμία πειστική απάντηση

    σε επώνυμες δημοσιεύσεις που έχω κάνει,

    αλλά και στα σχετικά θέματα, που ανάρτησε το Αντιαιρετικό Εγκόλπιο.

  23. Mια ακόμη απάντηση προς την AΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ (15:04:27) : 23.10.2010.

    Αυτοί οι οποίοι υποστηρίζουν το βιβλίο AΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ και το προβάλλουν σε χριστιανικές ιστοσελίδες, δεν έχουν επαρκείς γνώσεις Ορθοδόξου Απολογητικής. Δεν εννοώ μόνο τις απλές εγκεφαλικές γνώσεις αλλά κυρίως μια ουσιαστικότερη αίσθηση και ευαισθησία για τη διάκριση μεταξύ Ορθοδοξίας και κακοδοξίας. Υπάρχουν όμως και ορισμένοι, οι οποίοι λειτουργούν ως φανατικοί οπαδοί. Και γι΄ αυτούς συνεγράφει ένα κείμενο (Η κριτική των ορθοδόξων κειμένων και η θεοποίηση του γέροντα: γκουρουισμός – αυτοθέωση.) που μπορείτε να βρείτε εδώ

    http://www.zoiforos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=3992&Itemid=158

    και εδώ http://www.antibaro.gr/forum/1849

    Το κείμενο της ΟΟΔΕ, στο οποίο αναφέρεστε έχει αρκετά σφάλματα. Ίσως το σχολιάσω σε κάποια από τις επόμενες σχετικές δημοσιεύσεις.

    Και κάτι ακόμη. Δεν σας αρκεί ότι ο Πατέρας Γεώργιος Μεταλληνός, τον οποίο προβάλλει η ΟΟΔΕ, εκφράσθηκε τόσο καθαρά για το συγκεκριμένο βιβλίο; Πως σας φαίνεται αυτό; Μήπως υπάρχει κάποια αντίφαση εκ μέρους της ΟΟΔΕ ;

  24. Ποια γνωμη του Μεταλληνου αγαπητε Χρηστο;;;;
    Αυτη που δεν εχει επειδη δεν διαβασε το βιβλιο;;;
    Ξερεις εσυ κανεναν που να λεει οτι εχει γνωσεις Ορθοδοξου Απολογητικης και να αποφαινεται για κατι εχοντας διαβασει ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΜΑ;;;
    Ας το διαβασει ο Μεταλληνος πρωτα και καθε Μεταλληνος και επειτα ας αποφανθει εγγραφως.
    Εκφρασεις οπως »δεν θα το διαβασω» δεν φανερωνουν ορθη σκεψη.
    Ας σταματησει να μιλαει λοιπον πρωτα αυτος και επειτα εσεις που αναμασατε τα λογια του.

  25. Θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα φίλε σκρουτζ. Δλδ ο παπα Γιώργης κάνει δηλώσεις στο βρόντο; Ή μήπως τα αποσπάσματα που διάβασε (7 σελίδες) δεν ήταν αρκετά για να αποφανθεί ο έμπειρος αυτός πνευματικός για το βιβλίο;

    Θέλει τόση διάκριση για να δεις τις εξόφθαλμες πλάνες του; Εσύ –με την όποια σου ιδιότητα- πως θα δικαιολογούσες τις ανορθόδοξες διδασκαλίες του;

    Και καλά ο παπα Γιώργης φίλε απολογητή του βιβλίου. Ο παπα Κώστας; Κι αυτός δεν είναι αξιόπιστος; Αρχίζω και χάνω τη μπάλα εδώ! Έχουμε κάνει ‘επιλογές’ και κοψοραψίματα όπως οι αιρετικοί; Με ποιο κριτίριο; Ποια αυθεντία; Τη Γραφή, την παράδοση ή την κοιλιά μας;
    Και κάτι κλείνωντας για να τελειώνουμε με τα παραμύθια των βαρεμένων υποστηρικτών του βιβλίου.

    Ο παπα Γιώργης εχει προσωπική εμπειρία για το θέμα της ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ. Δυστυχώς δεν μπορώ να πω περισσότερα διότι δεν θα ήθελα να βγάλω στο ιντερνετ τις προσωπικές εκμυστηρεύσεις, όπως έκανε ο νικρομ. Επ’ ευκαιρία ένα ερώτημα προς τους ‘ΑΣΚΗΤΙΚΟΥΣ’ φίλους. Αν είχατε Συνοδική απόφαση ΚΑΤΑ του βιβλίου θα την δεχόσασταν; Ή θα βγάζατε τη Σύνοδο …πλανεμένη; Πολλοί από εσάς δεν θα είχατε πρόβλημα, είμαι σίγουρος γι’ αυτό.

    Αγαπητε και σεβαστέ μου σκρουτζ, αυτά δεν απευθύνονται σε εσένα και συγχώρα με για το ύφος. Δυστυχώς υπάρχει έλλειμμα υπακοής και αποδοχής.

  26. Αυτά που δεν βλέπετε εσείς τα βλέπουν οι αδελφοί μας στην Αμερική. Σας μεταφέρω σχόλιο που έλαβα:

    «Thank you for this small video (I understand some of it). I hope you will also take the time to translate this into English so that English-speaking Orthodox also learn about this book’s anti-Orthodox messages. It has been used by ecumenists for years now to promote religious syncretism via Hindu techniques»

    Μετάφραση
    Σας ευχαριστώ γι΄ αυτό το μικρό βίντεο (καταλαβαίνω ένα μέρος του). Ελπίζω να διαθέσετε το χρόνο για να το μεταφράσετε στα Αγγλικά. Έτσι θα μπορέσουν οι αγγλόφωνοι Ορθόδοξοι να πληροφορηθούν για τα αντι-Ορθόδοξα μυνήματα του βιβλίου. Το βιβλίο αυτό χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια από τους οικουμενιστές, προκειμένου να προωθήσουν το θρησκευτικό συνκριτισμό μέσω Ινδουιστικών τεχνικών.

    Κατα τα αλλα, βγάλατε το Μεταλληνό άσχετο όπως κάποια λαμόγια έβγαλαν τον παπα Κώστα οικουμενιστή. ‘Ντροπής πράματα’ που έλεγε και η γιαγιά μου απ’ τ’ Αιβαλί…

  27. Δεν εχω προβλημα αγαπητο εγκολπιο αν απευθυνονται σε μενα η οχι.Συζητηση κανουμε.

    Θα σου απαντησω ομως ευθεως και ταχιστα.
    1.Αν η Συνοδος πει οτι το βιβλιο ειναι προβληματικο, αμεσως θα υπακουσω.
    2.Ο καθε π.Γεωργιος δεν ειναι το Α και το Ω.Κατι ξερω εγω περισσοτερο απο σενα για τους καθηγητες Πανεπιστημιου, πιστεψε με.Δεν το λεω ειδικα για τον π.Γεωργιο αλλα γενικα.
    3.Θα μου επιτρεψεις κι εσυ να πω με τη σειρα μου οτι οντως δεν ειναι σοβαρα πραγματα αυτα οταν καποιος διαβαζει ενα κεφαλαιο ενος βιβλιου και το κρινει ,χωρις να μπει στο κοπο να το διαβασει ολο.Ας το διαβασει κι ας αποφανθει επιτελους.
    4.Η φραση του »δεν θα το διαβασω» φανερωνει υπεκφυγη για μενα. Οταν του ξανατηλεφωνησεις να του πεις οτι ενας επιστημων ποτε δεν αποφαινεται εχοντας υποψιν του μερικως τα στοιχεια ,αλλα μονον οταν κανει γενικη ερευνα.
    5.Πρεπει να μπει στον κοπο να το διαβασει , ωστε να μαθουν οι ορθοδοξοι αν πρεπει να το διαβασουν κι αυτοι η οχι.Ειναι υποχρεωτικο να το διαβασει και να το κρινει μονο και μονο για να προφυλαξει τους ορθοδοξους.Εχει χρεος να το κανει ως ποιμενας που ειναι.
    Ειδικα το (5) θα πρεπει να του το πεις οπωσδηποτε.

    Φιλικα.

  28. Εγω προσωπικα δεν διαβασα ουτε σειρα απο το βιβλιο αυτο.
    Εγραψα μονο και μονο επειδη δεν μου αρεσει η τακτικη »δεν θα το διαβασω, αποφαινομαι ΟΜΩΣ» .

  29. Φίλε Scrooge Mac Duck (19:55:20) : 29.10.2010.

    1) Ο τρόπος που εκφράζεσε για τον Σεβαστό Πατέρα Γεώργιο Μεταλληνό δεν είναι Ορθόδοξος. Ακόμη και όταν έχουμε την αντίθετη άποψη με κάποιον, χρειάζεται να τον αντιμετωπίζουμε με το στοιχειώδη σεβασμό. Αν θέλεις, δες εδώ

    http://www.antibaro.gr/node/1810

    τι έγραψαν ορισμένοι και με τι τρόπο τους αντιμετώπισα. Αν έδειχναν λίγο στοιχειώδη σεβασμό και κάποια ίχνη έντιμης συμπεριφοράς, θα μπορούσε να γίνει ένας καλός διάλογος.

    2) Όταν κάποιος έχει διάκριση και λειτουργούν τα πνευματικά αισθητήριά του, είναι σε θέση να αντιληφθεί αμέσως, εαν ένα κείμενο ή βιβλίο είναι Ορθόδοξο ή όχι. Η περαιτέρω ενασχόληση μαζί του προκαλεί πνευματική φθορά και χάσιμο χρόνου.

    Πιστεύω ότι ο Σεβαστός Πατέρας Γεώργιος έχει και τη διάκριση και την πνευματική εμπειρία και την ευαισθησία για να δει τη διαφορά μεταξύ Ορθοδοξίας και κακοδοξίας. Εξ άλλου, ένα προβληματικό βιβλίο, ενοχλεί τόσο πολύ μια ευαίσθητη ψυχή, ώστε η περαιτέρω ενασχόληση μαζί του να προκαλεί αποστροφή.

    3) Αν είσαι καλοπροαίρετος και θέλεις να βρεις την αλήθεια, διάβασε τα σχετικά κείμενα που έγραψα και προσπάθησε να παραθέσεις Ορθόδοξα και λογικά επιχειρήματα, ερωτήσεις ή απορίες. Μπορείς να τα βρεις εδώ

    http://www.antibaro.gr/author/155 και εδώ

    http://www.antibaro.gr/forum/1763.

    Έως τώρα ορισμένοι οπαδοί – κουκουλοφόροι του βιβλίου Ασκητική της αγάπης έγραψαν αρκετά ανώνυμα σχόλια και δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο, αλλά κανένας από αυτούς δεν είναι σε θέση να γράψει μια υπεύθυνη, πειστική και επώνυμη δημοσίευση, η οποία θα απαντάει στις επικρίσεις που γράφθηκαν για αυτό το βιβλίο. Περισσότερο έχουν πείσει για την πολύ περιορισμένη βιωματική γνώση της Ορθοδοξίας και για την έλλειψη διακρίσεως που διαθέτουν (όσοι από αυτούς είναι Ορθόδοξοι – επειδή υπάρχουν και αρκετοί αντιχριστιανοί, οι οποίοι εμπλέκονται σε τέτοιου είδους θέματα, προκειμένου να δημιουργήσουν σύγχυση στους πιστούς).

  30. Δεν είναι ΕΝΑ κεφάλαιο από το βιβλίο αλλά διάσπαρτα αποσπάσματα από ΟΛΟ το βιβλίο. Εσύ δεν έκανες καν τον κόπο να τα διαβάσεις. Σου τα στέλνω τώρα με εμειλ. Θα έπρεπε να γνωρίζεις ότι δεν χρειάζεται να διαβάσουμε ολόκληρο το κατεβατό για να βγάλουμε συμπερασμα και να κατατάξουμε το γράφημα. Αν επί παραδείγματι στη 10η σελίδα διαβάσουμε για γλωσσολαλιά και ‘χαρίσματα΄ τα οποία παραπέμπουν στους αιρετικούς, τότε υπάρχει λόγος να διαβάσουμε ολόκληρο το έργο; Δηλαδή παρακάτω όσα αγαπητγικά κι αν διαβάσουμε θα ξεχάσουμε την γλωσσολαλιά; Τι λες;

    Δεν βλέπω γιατί έχεις πρόβλημα με το «δεν θα διαβάσω το βιβλιο» του παπα Γιωργη. Ο άνθρωπος έχει και γνώμη τεκμηριωμένη και άποψη αρνητική ΣΥΝΟΛΙΚΗ. Βλέπεις κάτι γνωρίζει και αυτος. Και δεν κατάλαβα τα περί πανεπιστημιακών! Οι πανεπιστημιακοί ιερείς απαξιώνονται; Τι είναι αυτό; Και γιατί δεν τους απαξιωνετε στο συνολικό τους έργο και το κάνετε επιλεκτικά; Και για να μην κοροιδευόμαστε, επειδή και εγώ και εσύ γνωρίζουμε γιατί μιλάμε, η οοεδίτες δεν πλασάρουν την επιστολή του παπα Γιώργη σαν διαφήμιση; Δεν σας καταλαβαίνω. Ή μάλλον σας καταλαβαίνω πολύ καλά.

    Προσωπικά πιστεύω ότι έχεις και τις γνώσεις αλλά και ποσοστό της ΑΛΑΘΗΤΗΣ εκκλησιαστικής εμπειρίας πάνω σου και θα σου ήταν εύκολο να ΚΡΙΝΕΙΣ το εν λόγω βιβλίο. Αν για δικους σου λόγους αδυνατείς να το πράξεις τότε ακολούθησε την πεπατημένη οδό των Πατέρων και κρίνε τις κακοδοξίες του. Εμείς (σαν εγκόλπιο) μιλήσαμε άπαξ.

  31. Φιλε Χρηστο.
    1.Ο τροπος εκφρασης μου προς τον π.Μεταλληνο εχει να κανει μονο με την εκφραση του »δεν θα το διαβασω αλλα αποφαινομαι ομως».Αυτο με πειραξε το οποιο ειναι αντιεπιστημονικο.Απο κει και περα κανενας δεν ειναι αλαθητος.

    2.Ο τροπος που εκφραζομαι για τον π.Μεταλληνο δεν περιεχει υβρεις η κατι αλλο μειωτικο.

    3.Δεν με ενδιαφερει να παραθεσω επιχειρηματα εναντια στη γνωμη σας, οχι γιατι απαξιω, αλλα γιατι δεν με ενδιαφερει τοσο εμενα αυτο το βιβλιο.Ουτε οπαδος του ειμαι ουτε κουκουλοφορος του.Συγγνωμη για αυτο που θα πω : η πιθανοτητα να το διαβασω το βιβλιο υφισταται μονον αν μου το χαρισετε (εσυ η ο Κωστας) με το συμπαθιο.Αυτο γιατι μολις κοιμηθει ενας ευλαβης , αμεσως του εκδιδουν βιβλια , ενα σωρο.Κανενας δεν περιμενει να αγιασει πρωτα καποιος και μετα να του εκδοσει βιβλια.Ποιος μου λεει εμενα οτι αυτος που το εγραψε η το εξεδωσε δεν εβαλε μεσα δικη του ορολογια και την εχει προσαψει ως λεχθεντα της γεροντισσας;;;

    Φιλε Κωστα.
    1.Θα διαφωνησω με το αν πρεπει να το διαβασει καποιος ολο η ενα κεφαλαιο μονον. Εγω θα επιμεινω οτι πρεπει να διαβαστει ολο.Σεβαστη ειναι ομως η αποψη σου.Ερευνα ολοκληρωμενη ομως επι του βιβλιου ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ.Αυτο ειναι το αντικειμενικο συμπερασμα.

    2.Εχω προβλημα με το »δεν θα το διαβασω» επειδη α) ως Ιερεας θα πρεπει να το διαβασει για να μας πει οχι μονον εμας τελεσιδικως αλλα και ολο το ορθοδοξο ποιμνιο.

    3.Αυτο που ειπα για τους Πανεπιστημιακους αφορα τα συμπερασματα μονον και οχι τα ατομα. και οι Πανεπιστημιακοι κανουν λαθος.
    Κανενας τους δεν ειναι το Α και το Ω.

    4.Το δεν σας καταλαβαινω που μου λες αναφερομενος στην ΟΟΔΕ, ειναι αστοχο.Δεν ειμαι μελος της ΟΟΔΕ και ουτε εχω ενταχθει να υπερασπισω το βιβλιο.Αλλωστε η γεροντισσα μετραει και οχι το βιβλιο.

    5.Γραφεις : »Οι πανεπιστημιακοί ιερείς απαξιώνονται;».
    Ενας πανεπιστημιακος ειναι πανεπιστημιακος και η ιδιοτητα του Ιερεα δεν εχει καμια σχεση με την επιστημονικη του ιδιοτητα.Επιπλεον δεν τον απαξιωσα ουτε σαν προσωπο ουτε σαν επιστημονα.Σημειωσα ομως οτι θα πρεπει να αποφανθει εγγραφως και επισημως , εχοντας μελετησει το βιβλιο.

    6.Γραφεις : «Προσωπικά πιστεύω ότι έχεις και τις γνώσεις αλλά και ποσοστό της ΑΛΑΘΗΤΗΣ εκκλησιαστικής εμπειρίας πάνω σου και θα σου ήταν εύκολο να ΚΡΙΝΕΙΣ το εν λόγω βιβλίο.

    Ευχαριστω για τα καλα σου λογια περι αλαθητου Εκκλησιαστικης Εμπειριας.

    7.Γραφεις :Αν για δικους σου λόγους αδυνατείς να το πράξεις τότε ακολούθησε την πεπατημένη οδό των Πατέρων και κρίνε τις κακοδοξίες του. Εμείς (σαν εγκόλπιο) μιλήσαμε άπαξ»
    Ευχαριστω για τα καλα σου λογια περι αλαθητου Εκκλησιαστικης Εμπειριας.

    Κανενας λογος δεν με δεσμευει να το πραξω.Θα περιμενω ομως μια πιο επισημη και εγκυρη γνωμη απο την δικη μου, απο καποιον που θα το διαβασει ολοκληρο το βιβλιο.

  32. Φιλε Κωστα.
    1.Θα διαφωνησω με το αν πρεπει να το διαβασει καποιος ολο η ενα κεφαλαιο μονον. Εγω θα επιμεινω οτι πρεπει να διαβαστει ολο.Σεβαστη ειναι ομως η αποψη σου.Ερευνα ολοκληρωμενη ομως επι του βιβλιου ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ.Αυτο ειναι το αντικειμενικο συμπερασμα.

    ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ π.ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΣΠΗΛΙΩΠΟΥΛΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΟΡΘΡΟΥ http://www.orthros.org/Greek/Bibliokrisia/GerGavr-Enstaseis.htm ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ http://www.orthros.org/Greek/Bibliokrisia/GerGavr-Enstaseis.htm

    2.Εχω προβλημα με το »δεν θα το διαβασω» επειδη α) ως Ιερεας θα πρεπει να το διαβασει για να μας πει οχι μονον εμας τελεσιδικως αλλα και ολο το ορθοδοξο ποιμνιο.

    ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΩΣ ΜΙΛΗΣΕ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΑ ΓΙΩΡΓΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΑ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΙ ΓΙ ΑΟΛΟ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ

    4.Το δεν σας καταλαβαινω που μου λες αναφερομενος στην ΟΟΔΕ, ειναι αστοχο.Δεν ειμαι μελος της ΟΟΔΕ και ουτε εχω ενταχθει να υπερασπισω το βιβλιο.Αλλωστε η γεροντισσα μετραει και οχι το βιβλιο.

    ΜΕΤΡΑΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ. ΟΥΤΕ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΟΥΤΕ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΕΣ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΚΑΘΗΚΟΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΖΕΙΣ ΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΥΛΙΖΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΓΚΡΙΤΙΣΜΟ.

    5.Γραφεις : »Οι πανεπιστημιακοί ιερείς απαξιώνονται;».
    Ενας πανεπιστημιακος ειναι πανεπιστημιακος και η ιδιοτητα του Ιερεα δεν εχει καμια σχεση με την επιστημονικη του ιδιοτητα.Επιπλεον δεν τον απαξιωσα ουτε σαν προσωπο ουτε σαν επιστημονα.Σημειωσα ομως οτι θα πρεπει να αποφανθει εγγραφως και επισημως , εχοντας μελετησει το βιβλιο.

    Ο ΠΑΠΑ ΓΙΩΡΓΗΣ ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΟ ΕΓΚΟΛΠΙΟ ΣΑΝ ΙΕΡΕΑΣ. ΤΟΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΤΙΤΛΟ ΕΣΥ ΤΟΝ ΕΝΕΠΛΕΞΕΣ.
    ΕΓΓΡΑΦΩΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ; ΠΑΡΤΟΝ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΠΕΣ ΤΟΥ ΤΟ. ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΑΡΚΕΙ Η ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ.

    Κανενας λογος δεν με δεσμευει να το πραξω.Θα περιμενω ομως μια πιο επισημη και εγκυρη γνωμη απο την δικη μου, απο καποιον που θα το διαβασει ολοκληρο το βιβλιο.

    ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΕΧΕΣΑΙ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΚΩΣΤΑ;
    Δεν απαντησες στο αν δεις μια κακοδοξία σε ένα βιβλιο στην 10η σελίδα του, θα συνεχισεις να το διαβάζεις… Πιστεύω μέχρι τώρα θα έχεις διαβάσει και τα αποσπάσματα που σου έστειλα. Πιστεύεις πάραυτα ότι το βιβλιο εκφράζει την Ορθοδοξη Πατερική σοφία;

  33. Διαβασα τις φωτοτυπιες μου μου εστειλες μεσω ιμεηλ.
    Η ορολογια του βιβλιου δεν ειναι η συνηθισμενη ορθοδοξη που ξερουμε.
    Δημιουργουνται ερωτηματικα σοβαρα , μονον απο τις 3-4 σελιδες που μου εστειλες.
    Πρεπει επειγοντως να ερευνηθουν ορισμενες απο τις εκφρασεις της και να διασταυρωθουν με την ολη ορολογια της.

    Παραθετω ενα δειγμα :
    »Μιλαει γλωσσες τις νυχτες μονη της;;;».
    Για την Ακινησια δεν ειναι ξεκαθαρο τι θελει να πει.Υπαρχει κατι παρομοιο στον βιο του Συμεων του Στυλιτη, αλλαδεν ξερω αν το εννοει ετσι η γεροντισσα.
    »To μαυρο ρουχο απορροφα τη ζωτικοτητα οταν το φοραμε κατασαρκα»
    »μπορουμε να σταθουμε διπλα σε ενα δενδρο και να πιασουμε για λιγο τον κορμο του κι οτι »αυτο πολυ ευχαριστως θα σας δωσει λιγη δυναμη απ’αυτην που του δινει ο Θεος»
    =======================================

    Πολλα απο αυτα εγω προσωπικα τα ακουω πρωτη φορα.
    To βιβλιο πρεπει να ερευνηθει για να βγει μια ολοκληρωμενη γνωμη
    – γνωση.

  34. Ωραία. Είναι μια καλή αρχή το συμπέρασμά σου.

  35. Εγκόλπιο, άμα μάθω ότι είσαι Σμυρνιός θα πεθααααααααααααάνω.
    Ο παπούς από τον πατέρα μου ήταν ψαράς από τη Σμύρνη.

    Τώρα μερικές σύντομες δικές μου σκέψεις.

    Όσοι ασχολούνται με τον αντιαιρετικό αγώνα γνωρίζουν πολύ καλά ότι αρκεί ν’ αλλάξει ένα γιώτα σε μια λέξη για να γίνει μια ολόκληρη διδασκαλία αιρετική.

    Ο πατέρας Γεώργιος Μεταλληνός ήταν σύντομος αλλά ποιμαντικά σαφέστατος. Το βιβλίο είναι κακό. Δεν γνωρίζω αν υπάρχουν άνθρωποι που θα μπορούσαν να του κάνουν μάθημα επιστημονικής δεοντολογίας. Παρακολουθώντας την πορεία του και την δουλειά του, μάλλον εμείς είμαστε που πρέπει να διδασκόμαστε από αυτόν.

    Το βιβλίο το έχω διαβάσει. Κατά την άποψή μου αν βγάλει κανείς τα καραμπινάτα σημεία που βρωμάνε νεοεποχίλα, αυτό που μένει είναι η προβιά του προβάτου. Το να επιμένω σε κάποιον να το διαβάσει, ουσιαστικά του κάνω διαφήμιση και δεν βρίσκω τον λόγο.

    Η παρουσίαση της κακόδοξης διδασκαλίας του έγινε με συστηματικό και τεκμηριωμένο τρόπο, από αυτούς που έγινε. Όσοι θέλουν να το υπερασπιστούν έχουν το δικαίωμα να το πράξουν, αλλά θα περιμένουμε να το κάνουν με τρόπο παρόμοιο. Μέχρι στιγμής τα ιστολόγια και οι πένες που προσπαθούν, επιδίδονται μόνο σε συναισθηματισμούς, αφορισμούς και γενικολογίες (τουλάχιστον όσα έπεσαν στην αντίληψή μου).

    Δυστυχώς έτσι δυσφημούν την ίδια την γερόντισσα

  36. Σμυρνιός εννοείται! Από Μπουρνόβα μεριά! Η γιαγιά από Κυδωνίες, στου Βενέζη τα μέρη. Κοίτα πατριώτη, αφιερωμένα με αγαπη:
    http://www.egolpion.com/smyrne.el.aspx
    http://www.egolpion.com/boria_kumata.el.aspx

  37. Αγαπητε Στεφανε. Μου επιτρεπεις φανταζομαι να πω κι εγω κατι σ’αυτα που προσεθεσες;;;

    1.Όσοι ασχολούνται με τον αντιαιρετικό αγώνα γνωρίζουν πολύ καλά ότι αρκεί ν’ αλλάξει ένα γιώτα σε μια λέξη για να γίνει μια ολόκληρη διδασκαλία αιρετική.

    Οχι.Υπαρχει διαφορα μεταξυ αιρετικου και πατρος που κανει λαθος.Περισσοτερα δες εδω http://www.oodegr.com/oode/dogma/genika/pateres_theopnefstoi_1.htm.

    2.Ο πατέρας Γεώργιος Μεταλληνός ήταν σύντομος αλλά ποιμαντικά σαφέστατος. Το βιβλίο είναι κακό. Δεν γνωρίζω αν υπάρχουν άνθρωποι που θα μπορούσαν να του κάνουν μάθημα επιστημονικής δεοντολογίας. Παρακολουθώντας την πορεία του και την δουλειά του, μάλλον εμείς είμαστε που πρέπει να διδασκόμαστε από αυτόν.

    Υπαρχουν ανθρωποι που μπορουν να του κανουν μαθηματα γενικα.Ο π.Γεωργιος ειναι ενας καταξιωμενος κληρικος αλλα οχι το Α και το Ω το οποιο δεν επιδεχεται μαθηματα.Ολοι μαθαινουν.Κατι ξερω κι εγω που σου το λεω.Εχω δει και ανωτερους και εχω μαθητευσει σε αυτους και στις 2 θεολογικες σχολες που περασα.

    3.Το βιβλιο οντως χρησιμοποιει εκφρασεις που πρωτη φορα τις εχω ακουσει, σε οσους βιους αγιων και πατερικα κειμενα εχω διαβασει.

  38. Φρονω οτι αυτος ο καθηγητης πρεπει να ασχοληθει με το βιβλιο ως πιο ειδικος απο τον π.Γεωργιο http://users.auth.gr/~pachisp/

    Και ο πατηρ Βασ.Γεωργοπουλος πρεπει να αποφανθει.

  39. Μάλλον υπάρχει μια σύγχυση. Δεν μίλησε κανείς για αυθεντία του π. Γεωργίου! Αλλά και ποια αυθεντία χρειάζεται για να δεί τις πλάνες μιάς αίρεσης; Και μήπως ο παπα Γιώργης διατύπωσε δογματικούς όρους; Όχι. Διαπίστωση έκανε όπως μπορεί να κάνει όποιος έχει γνώση της ορθοδοξίας. Δεν χρειαζόμαστε καθηγητές θεολογικής σχολής για να μας μιλήσουν για το αν οι ιεχωβάδες ή οι πεντηκοστιανοί είναι αιρετικοί! Ούτε βέβαια για να μας αποδείξουν ότι η γλωσσολαλιά σαν χάρισμα έχει ατονήσει και εξαφανισθεί ήδη από τα χρόνια του ιερού Χρυσοστόμου. Αυτά μας τα αποδεικνύει η εμπειρία της Εκκλησίας.
    Ο παπα Γιώργης δεν είναι αυθεντία και η άποψή του εξετάζεται προς την γνώση της εκκλησιαστικής εμπειρίας. Όταν μιλάει μόνο ο παπα Γιώργης τότε θα αναρωτηθούμε. Όταν μιλάει και ο παπα Γιώργης μαζί με πολλούς άλλους, τότε…

  40. Βλέπεις αλήθεια τίποτα το δισδιάκριτο ώστε να πρέπει να ζητήσεις βοήθεια από πανεπιστημιακό;

  41. Οχι. Δεν βλεπω κατι δισδιακριτο.Σωστα ειναι ολα οσα εχετε επισημανει.Οντως η ορολογια του βιβλιου δεν ειναι αυτη που συνανταμε στα ορθοδοξα βιβλια.

    Απλα θα με ανεπαυε μια Συνοδικη Αποφαση, η καποια συνολικη μελετη.Ετσι θα ημουν 100% σιγουρος οτι δεν διατυπωσα μια λαθος κριση επι του βιβλιου και κατα συνεπεια σκανδαλισα καποιους.

    Αυτο το σημειο θελω να επισημανω.

  42. Αγαπητέ μου Scrooge, ακριβώς επειδή υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ αιρετικού και πατρός που κάνει λάθος, και η συγγραφέας του υπό συζήτηση βιβλίου δεν ανήκει στην δεύτερη κατηγορία, καταλαβαίνουμε γιατί προσέθεσε τα τόσα πολλά γιώτα στα γραπτά της.

    Ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο – αιρετικού και πατρός που κάνει λάθος – είναι ότι ο δεύτερος μπορεί ν’ αλλάξει άποψη αν του υποδειχθεί το σωστό κι επισημανθεί το λάθος του. Δεν έχουμε δει όμως μέχρι στιγμής να γίνεται κάτι τέτοιο. Ενώ είχε υπογραμμιστεί η κακόδοξη φρασεολογία του βιβλίου υπάρχουν άνθρωποι που το υποστηρίζουν με πάθος.

    Εσύ δείχνεις τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης. Μόλις διάβασες τα επίμαχα σημεία κατάλαβες ότι δεν εναρμονίζονται η εκφράσεις του με την συνηθισμένη ορθόδοξη φρασεολογία.

    Όσοι έχουν ασχοληθεί και στο παρελθόν με παρόμοια θέματα γνωρίζουν ότι οι εκφράσεις αυτές έχουν συγκεκριμένο νόημα, είναι συγκεκριμένοι όροι που αντιπροσωπεύουν αντίστοιχα έννοιες και διδασκαλίες νεοεποχίτικες.

    Επειδή, λοιπόν, η συγγραφέας του βιβλίου δεν μπήκε καν στον κόπο να τις εξηγήσει ορθόδοξα ή να τους δώσει νέο νόημα, το οποίο πάλι θα τεστάραμε αν είναι δόκιμο ή όχι, αλλά τουλάχιστον δεν θα σκανδαλιζόμασταν, αντίθετα μπέρδεψε την ήρα με το σιτάρι, γι’ αυτό και υποψιαζόμαστε ότι οι προθέσεις της δεν ήταν γνήσιες.

    Μπορώ να δεχθώ ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν μπορεί να μην πείθουν όσους δεν έχουν την ανάλογη πείρα. Αλλά η εικοσάχρονη τριβή μου με τα κείμενα της Νέας Εποχής είναι το προσωπικό μου οπλοστάσιο. Γι’ αυτό κι εξαρχής τάχθηκα κατά του βιβλίου, χωρίς να περιμένω από τον π. Μεταλληνό να γνωμοδοτήσει.

    Μπορεί ο π. Μεταλληνός να μην είναι το Α και το Ω. Δεν αμφισβητώ, όμως, ότι την μεθοδολογία της επιστήμης του την γνωρίζει καλά και δεν παραβλέπω ότι στον τομέα του είναι ερευνητής.

  43. Δεν διαφωνω στα οσα λες.
    Ο πατηρ Γεωργιος ειναι ερευνητης αλλα οχι στη θρησκειολογια.

  44. Σωστά. Εχει εκπαιδευτεί και είναι έμπειρος στο να διακρίνει τις λεπτές αποχρώσεις δύσνόητων φιλοσοφικών εννοιών.
    Να σου πω και κάτι αγαπητέ μου Scrooge; Δεν έχω κανένα λόγο να υπερασπίζομαι τις ικανότητες του π. Μεταλληνού. Όπως είπα και παραπάνω δεν περίμενα την γνωμοδότησή του.
    Δεν είναι κακό να ζητά κανείς και δεύτερη και τρίτη γνώμη. Αρκεί στην προκειμένη περίπτωση να διατηρεί τις αναγκαίες αποστάσεις από το ζήτημα, όπως πράττεις και συ.

  45. Αγαπητέ Scrooge Mac Duck (13:13:59) : 30.10.2010

    1) Στο χώρο της Ορθοδοξίας δεν έχουμε πάντοτε την ανάγκη των ακαδημαϊκών θεολόγων. Αυτοί μπορεί σε ορισμένα θέματα να έχουν δίκιο και να είναι ωφέλιμοι, ενώ σε άλλα να κινούνται στο χώρο της αίρεσης αλλά και του συνειδητού ή ασυνείδητου αντιχριστιανισμού. Οι ακαδημαϊκοί θεολόγοι μπορούν να βοηθήσουν, μόνο αν πρώτα απ΄ όλα είναι Ορθόδοξοι (με την πλήρη έννοια του όρου).

    Η Ορθόδοξη Απολογία είναι ευθύνη όλων μας.

    Όπως έχει πει ο αείμνηστος π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος

    «βασικό μέλημα κάθε πιστού η απολογία»,

    χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι:

    «Στην πρωτοχριστιανική Εκκλησία η απολογητική κατείχε κεντρική θέση στην εκκλησιαστική ζωή. Αποτελούσε βασικό μέλημα, όχι μόνο των μεγάλων θεολόγων και ποιμένων της Εκκλησίας, αλλά και τού κάθε πιστού.»

    Στο ίδιο κείμενο, ο σεβαστός Πατέρας συνεχίζει:

    «Η απολογητική διακονία μας δεν είναι δυνατόν να διεξαχθεί κατά τρόπο δραστικό και σύμφωνα με την παράδοση της Εκκλησίας, αν δεν στηρίζεται στη βαθύτερη μελέτη και ορθή κατανόηση της έξωθεν προκλήσεως.»

    Πηγή στο διαδίκτυο: π.Α.ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΣ: ΒΑΣΙΚΟ ΜΕΛΗΜΑ ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΟΥ Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ, (http://www.egolpion.com/apologia_melhma_pistwn.el.aspx),
    αναδημοσιευμένο από το περιοδικό Διάλογος, τεύχος 15.

    Πηγή: http://www.antibaro.gr/node/1810

    Και μερικά χρήσιμα βοηθήματα

    – Αποκρυφισμός, γκουρουισμός, Νέα Εποχή. π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος, Αθήνα 1997, έκδ. Δ’, (πηγή: http://www.ppu.gr/greek/book_gr1.htm).

    – Η Ορθοδοξία και η θρησκεία του μέλλοντος. π. Σεραφείμ Pόουζ, εκδ. Εγρήγορση, Αθήνα 2000 (πηγή – κριτική:
    http://www.orthros.org/Greek/Bibliokrisia/SerafRoseOrthThrMel.htm).

    – Εγκυκλοπαιδικό λεξικό θρησκειών και αιρέσεων, παραχριστιανικών – παραθρησκευτικών ομάδων και σύγχρονων ιδεολογικών ρευμάτων. Αρχιμ. (νυν επίσκοπος) Χριστόφορος Τσιάκκας, εκδ. Ι.Μ. Τροοδιτίσσης, Κύπρος 2002, (πηγή:
    1) http://www.ppu.org.cy/vivlia.html,
    2) http://www.ppu.gr/greek/book_gr3.htm#book_49).

    2) Γράφεις (αναφερόμενος στην Ασκητική της αγάπης) ότι «Πολλα απο αυτα εγω προσωπικα τα ακουω πρωτη φορα.» (Scrooge Mac Duck (23:02:53) : 29.10.2010).

    Φυσικό είναι να τα ακούσεις για πρώτη φορά, αφού δεν είναι Ορθόδοξα.

    Στις ανωτέρω πηγές, στις αναρτήσεις του Εγκόλπιου και στις δημοσιεύσεις που έγραψα, θα δεις σε ποιους χώρους ανήκουν:

    ινδουισμός, γκουρουισμός, παγανισμός, νέα εποχή.

  46. Έχω υπόψιν μου έναν γέροντα χαρισματούχο (έχω προσωπική γνώση γεγονότων από αυτόν) ο οποίος όπως έχω προαναφέρει έχει κάνει μεγάλο αγώνα κατά του ουνιτισμού. Μετάδοση ευλογίας με αφή (όπως διαβάζουμε και στο βιβλίο του Φαρασιώτη), απαντά στις σκέψεις μου, βλέπει ποιος έρχεται με πονηρή διάθεση καθώς και μαρτυρίες έχω από γνωστούς που τον είχαν πνευματικό από μικρά παιδιά και έχουν ζήσει αντίστοιχες εμπειρίες με το Γέροντα. Και φυσικά πάντα ορθόδοξος στη σκέψη και ζωή.

    Έχει διαβάσει και το βιβλίο της Ασκητικής και την μελέτη του π. Σπηλιοπούλου. Χωρίς να κατηγορήσει ανοικτά τον π. Σπηλιοπουλο (οπως πολλοί ορμούν αμέσως να το κάνουν) ειπε οτι δεν συμφωνεί με πολλά σημεία της μελέτης του. Είπε όμως ότι το βιβλίο της Ασκητικης έχει «πολύ σοβαρότερα προβλήματα από αυτά» (οπου «αυτά» είναι αυτά τα ολίγα τα οποία το Εγκόλπιο έχει αναφέρει εδώ και για τα οποία τον ρώτησα).

    Μάλιστα έχουν στο μοναστηρι και μικρο βιβλιοπωλείο. ΠΟΤΕ δεν πουλησαν την Ασκητική παρόλο που την έχουν διαβάσει και αυτός και η συνοδεία του.

    Περιμένω τώρα και νεότερα από τον πνευματικό μου στο Άγιο Όρος (γνωστό χαρισματούχο γέροντα) και όταν έχω την ευχή και των δύο θα δώσω κάποτε τα στοιχεία τους στο Εγκόλπιο να τα βάλει μαζί με τις απόψεις τους οπως ακριβώς αυτοί θελήσουν να τις διατυπώσουν.

  47. oso gia to thema tis kartas 666 den tin theloume kirie partin apo edo eimaste orthodoxi xristiani

  48. den theloume na mas kiriarxisi o exo apo edo eimaste oloi paidia tou theou

  49. ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Η ΑΣΚΗΤΗΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΕ ΤΙ(ΒΙΒΛΙΟ)ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΠΙΝΟΥΜΕ ΑΜΑΣΗΤΟ(!).ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΑ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΕΝΟ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΑΦΕΑ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΑΣ!

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΑΥΤΑ. ΟΣΑ ΣΧΟΛΙΑ  ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ & ΤΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ, ΘΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ετικετοσύννεφο

Follow

Ενημερωθείτε για κάθε νέα δημοσίευση στο email σας.

Μαζί με 2.047 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: