www.egolpion.com

 

 

Ναι! Κατά τη διάρκεια του Ρέικι, νιώθεις τα χέρια σου να καίνε!

Λ.Α. πρώην μάστερ του Ρέικι

 

 Απόσπασμα από το «Ορθόδοξον» βιβλίο Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Μια μέρα είδα τα δυο της χέρια κατακόκκινα.

«Τίποτε δεν είναι παιδάκι μου»… Και μετά από λίγο, σαν να μονολογούσε πρόσθεσε: «Αχ πως θα ήθελα να ερχόταν κάποιος πονεμένος τώρα…» Ήταν της Χάρης του Θεού.

Δεν περνάνε πέντε λεπτά, και χτύπησε το κουδούνι. Μπήκε μέσα βιαστικά ένα πνευματικοπαίδι που έφερνε κάτι ψώνια. Μέχρι να την καλωσορίσει, μάθαμε ότι είχε πιαστεί από το πρωί ο λαιμός της. Στα όρθια με ένα απλό άγγιγμα της γερόντισσας, ο πόνος και το πιάσιμο έφυγαν στο λεπτό! Δεν μπορούσα να πιστέψω τα μάτια μου!

Όταν έφυγε και έκλεισε η πόρτα, πήγαμε στην κουζίνα. Άνοιξε τη βρύση και άφησε τα χέρια της κάτω από το νερό. Απ’ ότι μου έλεγε μια άλλη φορά, στην Ινδία ερχόντουσαν στιγμές που ένιωθε τα χέρια της να καίνε και τότε τα βούταγε σε μια λεκάνη με κρύο νερό. Ήταν και αυτό ένα από τα Δώρα του Αγίου Πνεύματος, που τόσο προσεκτικά έκρυβε.

ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ – Δ’ ΕΚΔΟΣΗ – Σελ.137

 

Reiki's burning hands! Oh God! Τι Ορθόδοξο βίωμα!

Αυτό που συνήθως αισθάνεται κάποιος που διοχετεύει το ρέικι, είναι το αποτέλεσμα στα χέρια του όπου νιώθει ένα ελαφρό μυρμήγκιασμα, ένα αίσθημα ζέστης ή κρύου.

http://www.reiki-greece.org/article_reiki.html

 

Οδηγίες για την εφαρμογή ρέικι

Βάλε τα χέρια σου κάτω από τρεχούμενο νερό πριν και μετά από κάθε συνεδρία.

http://www.reiki.gr/page.asp?pid=101

 

Η εκμάθηση του ρέικι απαιτεί την εμπλοκή ενός διδασκάλου και αριθμό «τελετών μύησης» οι οποίες ονομάζονται «attunements». Αυτές ονομάζονται «πνευματικές, ιερές και εμπιστευτικές τελετές». Κατά τη διάρκεια των τελετών, ένας διδάσκαλος του ρέικι καλεί τους πνευματικούς οδηγούς ν’ ανοίξουν τα «κέντρα ενέργειας» των μαθητών. Πριν από την εκπαίδευση του ρέικι, τα κέντρα ενέργειας των περισσοτέρων ανθρώπων, πιστεύεται ότι είναι κλειστά, γεγονός που τους εμποδίζει ν’ ανακαλύψουν την ενέργεια. Οι τελετές ανοίγουν τα κέντρα ενέργειας και γεμίζουν τους εκπαιδευόμενους με ενέργεια «ζωής», συνήθως συνοδευόμενη με την αίσθηση ζέστης στα χέρια τους.

http://www.ppu.org.cy/meletes_ygeia4.html

 

 …το «κάψιμο» στα χέρια, μου είπανε ότι αυτό συμβαίνει επειδή στη συνεδρία reiki χρησιμοποιείς τα χέρια σου μέσα απο τα οποία μεταφέρεται η ενέργεια… η ενέργεια αυτή έχει ενεργοποιηθεί πλέον, όπως επίσης και με την περιοχή στην οποία βρίσκεται το τρίτο μάτι όπου και εκεί παρατηρείς «διάφορα» .

…έχω σχεδόν μια εβδομάδα που πήρα τον πρώτο βαθμό, όταν τελείωσε η μύηση και μέχρι σήμερα αισθάνομαι τα χέρια μου να καίνε και είναι σαν να έχω μια τρύπα στην περιοχή που βρίσκεται το τρίτο μάτι 

http://www.metafysiko.gr/forum/showthread.php?t=3047

 

Διαβάστε μια συζήτηση για το κάψιμο των χεριών στο ρέικι

I was just wondering if anyone can help me. I did my Level 1 Reiki Course a week ago and on the last day after my 3rd attunement and since then, just thinking about doing Reiki makes my hands burn and tingle and doing Reiki does the same thing. It starts to hurt a little, it’s the weirdest feeling I have ever felt, it’s even hard to explain how it feels. I have never felt anything like it in my life.

http://www.spiritualforums.com/vb/showthread.php?t=12036

 

ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ γ.ΠΑΙΣΙΟΥ ΕΚΑΙΓΑΝ ΟΤΑΝ ΘΕΡΑΠΕΥΕ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΕΙΣ; Ή ΜΗΠΩΣ ΤΟΥ γ.ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΟΤΑΝ ΘΕΡΑΠΕΥΕ ΕΤΟΙΜΟΘΑΝΑΤΟΥΣ;

ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΔΕΛΦΟΙ! ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ. ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ «ΑΓΙΟΥΣ» ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ

 Θα ακολουθήσουν και άλλα ‘Ορθόδοξα» από την ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ.

 

Comments on: "Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ του …Ρέικι!" (40)

  1. ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΑΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΡΕΙΚΙ…
    ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΕΙΧΕ Ή ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ, ΑΛΛΑ…ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ «ΚΑΛΗΣ «KOINWΝΙΑΣ , ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ …ΜΥΗΜΕΝΟΙ -ΜΙΑΣΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ

  2. Μας εστειλαν ένα απόσπασμα το οποίο επιχειρει να ανατρέψει το παρών αρθράκι. Δείτε το:

    «Τι αισθάνεσθε ακόμη φιλόθεε;»

    «-Ανέκφραστη θερμότητα», είπα.

    «-Τι είδους θερμότητα; Είμαστε στο δάσος, τώρα είναι χειμώνας και παντού γύρω μας χιόνι… Τι είδους θερμότητα είναι αυτή που αισθάνεσθε;» Και εγώ αποκρίθηκα:

    «-Όπως όταν λούζωμαι με ζεστό νερό. Αισθάνομαι ακόμη ευωδία τέτοια που ποτέ μέχρι τώρα δεν έχω αισθανθεί.»

    «-Ξέρω, ξέρω, είπε εκείνος, σας ερωτώ επίτηδες. Αυτή η ευωδία που αισθάνεσθε είναι η ευωδία του Αγίου Πνεύματος. Και αυτή η θερμότητα για την οποία μιλάτε δεν υπάρχει στην ατμόσφαιρα, αλλά μέσα μας. Θερμαινόμενοι από αυτήν οι ερημίτες δεν φοβούνταν τον χειμώνα διότι φορούσαν τον χιτώνα της χάριτος ο οποίος αντικαθιστούσε το ένδυμα. Η Βασιλεία του Θεού εντός ημών εστιν. Η κατάσταση στην οποία τώρα βρισκόμαστε το αποδεικνύει. Να τι σημαίνει να είσαι πλήρης Πνεύματος Αγίου.»

    Είναι μάλλον χάσιμο χρόνου να σχολιαστεί, επειδή δεν έχει καμμια σχέση η θερμότητα που νιώθουν ΠΟΛΛΟΙ άγιοι με το κάψιμο των χεριών που παρουσιάζει το νεοεποχίτικο βιβλίο ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, αλλά δείτε τι επιχειρήματα χρησιμοποιούν όσοι υποστηρίζουν το βιβλίο! Σκοπός τους δεν είναι να παραδεχτούν το αυτονόητο αλλά να αλλοιώσουν και παραμορφώσουν την κριτική με σχετικές έννοιες (ζέστη-καψιμο)…

  3. Αν και είμαι όπως ξέρετε σκεπτικός για το θέμα, οπωσδήποτε αυτό που σας έστειλαν δεν έχει καμμία σχέση με το (υποτιθέμενο πάντοτε) κάψιμο των χεριών της γερόντισσας (μπορεί φυσικά αυτά να ειναι φαντασίες ή παρανοησεις της συγγραφεας). Το ερώτημα είναι εάν υπήρξε ποτέ άγιος της Εκκλησίας που να έκανε κάτι τέτοιο μεσω του Αγίου Πνευματος ώστε αυτό το μήνυμα να στέκει έτσι ως έχει. Το «κάψιμο» απο Άγιο Πνεύμα δεν χρειάζεται φυσικά βρύση για να τρέξει νερό ώστε να δροσιστείς, μια δεν έχει σχέση με τον φυσικό κόσμο. Από όσο ξέρω, μόνο ο διάβολος φέρνει φυσικό πόνο σε ανθρώπους με πλάνη.

  4. Αγαπητέ Γιώργο το πρόβλημα που παρουσιάζεται είναι ο τρόμος μην θιχτεί η ΘΡΗΣΚΕΙΑ μας και οι μικροί-θεοί που έχουμε φτιάξει και λατρέψει. Κάποιοι τρομάζουν μόνο με την ιδέα της κριτικής ενός βιβλίου μεταποιούμενοι σε ταλιμπάν έτοιμοι να ξεπαστρέψουν όποιον τολμά να μιάνει το Βιβλίο. Δείτε την κριτική και τον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει όλοι όσοι φέρονται σαν υποστηρικτές της ΑΓΑΠΗΣ της γερόντισσας. Τυχαίον; Δεν νομίζω!

    Η ΟΟΔΕ έχει ήδη παρουσιάσει την κριτική της. Εμείς παρουσιάζουμε την άλλη πλευρά και ελπίζω ο αναγνώστης να βγάλει τα συμπεράσματά του ΑΦΟΥ διαβάσει και το βιβλίo φυσικά! Το βιβλίο πρέπει να διαβαστεί στο σύνολό του και όσοι έχουν και μια μικρή εμπειρία από αιρέσεις θα διαπιστώσουν από μόνοι τους και τα προβλήματα που παρουσιάζει, διότι τελικά δεν είναι η ‘εμπάθεια’ της κριτικής του Όρθρου αλλά το σύνολο πνεύμα του βιβλίου το οποίο το κατατάσσει αυτόματα –στη δική μου συνείδηση τουλάχιστον- στο ρεύμα της Νέας Εποχής.

    Από την πλευρά μου, υπόσχομαι να συνεχίσω την παρουσίαση των ‘προβληματικών’ σημείων του βιβλίου με επίγνωση ότι ακροβατώ σε τεντωμένο σκοινί και με την ελπίδα να καταφέρουμε κάποτε να λατρέψουμε τον Κτίστη και όχι τα κτίσματα. Ευλογείτε.

  5. Αγαπητό Εγκόλπιο καταλαβαίνω απόλυτα τι εννοείς.

    Νομίζω ένας Χριστιανός ονόματι Χρήστος σε ένα άλλο τμήμα του εγκολπίου είχε τοποθετηθεί ωραία και με ακρίβεια για το πώς πρέπει να προχωρήσει κανείς σε μια τέτοια έρευνα (σε μια ωραία συζήτηση που έγινε και ήταν και κάποιος ιερέας παρων στις σημειώσεις και νομίζω συμφώνησε και αυτός).

    Συμφωνώ με όσα γράφεις πιο πάνω. Το θέμα με έχει απασχολήσει πολλά χρόνια τώρα αλλά δεν θα αναπτύξω εδώ τους λόγους. Έχω έναν λογισμό να ρωτήσω κάποιους γέροντες, που ξέρω ότι έχουν κάποια κατάσταση καλή. Θα τους στείλω το βιβλίο και δεν θα αναφέρω τίποτα για τα σχόλια να δω από μόνοι τους πώς θα το βρουν να μας πουν και αυτοί τη γνώμη τους. Και να κάνουμε όλοι και μια προσευχή να φωτίσει ο Θεός γιατί δύσκολες οι μέρες και καλό είναι και να προφυλαχθεί ο κόσμος και να αποκατασταθεί η θέση της γερόντισσας (γνωρίζω προσωπικά από γέροντες που την ήξεραν ότι δεν φαινόταν σε πλάνη) — γιατι «αλλο ο ιερός Αυγουστίνος και άλλο ο Αυγουστινιανισμός των Φράγκων».

    Πάντως σε ευχαριστώ για αυτό που κάνεις και σε παρακαλώ ό,τι επιχειρήματα βρίσκεις για το θέμα να κάνεις ό,τι και τώρα και να τα στέλνεις στις σημειώσεις να τα βλέπουμε όλοι (δηλ οπως έκανες και τώρα).

    Ευλογείτε και καλό κουράγιο με τις ευλογίες των Αγίων Πέτρο και Παύλο.

  6. Η απάντηση ΕΔΩ:
    https://egolpio.wordpress.com/2010/06/29/8uson_fage/#comments
    1/07/2010 κομόντο (22:55:43)

  7. Η ταπεινη και δια Χριστόν Γερόντισσα πρεσβε’υει και δια τη σωτηρία των συκοφαντών της.
    Όπως βεβαίως πράττουν και όλοι οι άγιοι.
    ΤΟύτους θα μιμηθούμε κατα την εντολή του Ζώντος Χριστού
    και Κυρίου μας.

    Η μεγάλη ευλάβεια φέρνει τη μεγάλη βλάβη
    κατά τον μακαριστό γέροντα Παίσιο,.

  8. Τώρα όσο αφορά το μασάζ που έκανε. Πάλι θα αναφερθώ στην Καινή Διαθήκη!
    Οταν οι μαθητές του Ιησού επέστρεψαν από την αποστολή τους στο να θεραπεύουν ασθενείς να βγάζουν δαιμόνια… .είπαν στον Ιησού πως είδαν κάποιον να θεραπεύει και να βγάζει δαιμόνια στο όνομα του Ιησού και τον εμπόδισαν, επειδή δεν ακολούθησαν τους αποστόλους.
    Και η Απάντηση του Ιησού ήταν «Μη τον εμποδίζετε΄διότι εκείνος που δεν είναι εναντίον μας είναι με το μέρος μας. (Λουκ.9.50)

    Η μοναχή Γαβριηλία πάντα προσεύχονταν , είχε την προστασία του Χριστού και της δινόταν συνεχώς η βοήθειά Του. Γιατί μας κακοφαίνεται στο να πλύνει τα χέρια της μετά το μασαζ? Γιατί όλα σας φαίνονται ύποπτα ? Εσείς αναφέρεστε για ρεικι ,τελετές και διάφορα.
    Τι φοβάστε? Οταν ο Θεός είναι με το μέρος μας , δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα.
    Ενα είναι σίγουρο όταν φοβάσαι είσαι μακριά από τον Χριστό.!!!

    Μη ξεχνάτε και ο Ιησούς πάλι να ερχόταν σήμερα , αν έλεγε αυτά που έλεγε τότε θα τον είχαν για αιρετικό με τα λεγόμενα κάποιων.
    Οπως είπε στο Λουκ.9.59-61

    Και κάτι ακόμη , όταν κάποιοι κάτοικοι της Σαμάρειας δεν ήθελαν να δεχθούν τον Ιησού , ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης είπαν» Κύριε θέλεις να πούμε να κατεβεί φωτιά από τον ουρανόν και να τους καταφάγη όπως έκανε και ο Ηλίας?
    Που σημαίνει είχαν δυνάμεις φοβερές,να κατεβάσουν φωτιά …..και όμως ο Ιησούς τους επέπληξε και είπε,»Δεν γνωρίζετε ποίου πνεύματος είσθε.»[Λουκ.9.51-55
    Επομένως οποιαδήποτε οργή μας πιάνει ας θυμόμαστε τούτο «ΠΟΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΙΜΑΣΤΕ»
    Σας ευχαριστώ και πάλι!!!

  9. Καλημέρα Θεοδώρα. Τα ερωτήματα που θέτεις έχουν ήδη απαντηθεί μέσα από τα σχόλια αλλά επειδή διακρίνω ένα ‘φιλελεύθερο’ πνεύμα στα γραφόμενά σου θα μου επιτρέψεις μερικές παρατηρήσεις.

    Όπως πολύ σωστά παρατηρείς ο Κύριος λατρεύεται εν πνεύματι ΚΑΙ Αληθεία. Λατρεία εκτός αλήθειας δεν είναι ευάρεστη στον Χριστό. Η Γραφή προειδοποιεί όσους νομίζουν ότι έχουν την Ορθή δόξα: πολλοὶ ἐροῦσιν μοι ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ• κύριε κύριε οὐ τῷ σῷ ὀνόματι ἐπροφητεύσαμεν καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ τῷσῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν; Ματθ.7:22
    Και ο ίδιος ο Κύριος λέει: Οὐ πᾶς ὁ λέγων μοι• κύριε κύριε εἰσελεύσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν ουρανῶν ἀλλ’ ὁ ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν τοῖς οὐρανοῖς Ματθ.7:21

    Ήδη από την πρώτη περίοδο της Εκκλησίας οι Απόστολοι ήταν πολύ προσεκτικοί στην φύλαξη της αποκεκαλυμμένης Αλήθειας και έλεγχαν τις αιρέσεις και τις δυσδιάκριτες πλάνες των Γνωστικών που επιχειρούσαν να εισβάλουν στην Εκκλησία. (Β’ Πέτρου 2:1) Αυτή η φύλαξη της Αλήθειας οδήγησε την νεοϊδρυθείσα Εκκλησία να θεσπίσει τα Δόγματα τα οποία δεν είναι τίποτε άλλο από την Αλήθεια του Ευαγγελίου ανόθευτη και διαφυλαγμένη εις τους αιώνες. Έτσι λοιπόν η Εκκλησία έχει την απόλυτη αυθεντία και στην ερμηνεία αλλά και στην ασφαλή πόρευση του ποιμνίου της προς την θέωση και την θεραπεία των παθών. Αυτά σαν λίγα εισαγωγικά.

    Η γλωσσολαλιά όπως πολύ σωστά επισημαίνεις ότι παρουσιάζει το βιβλίο είναι εκτός της Ορθόδοξης διδασκαλίας. Τα χαρίσματα αυτά ήταν απαραίτητα στο ξεκίνημα της Εκκλησίας αλλά με το πέρασμα του χρόνου και όσο η νέα πίστη κυριαρχούσε, αυτά ατονούσαν και όπως ήδη από τον 4ο αιώνα μας αναφέρει ο ιερός Χρυσόστομος :είχαν ήδη εξαφανιστεί. Γλωσσολαλιά βέβαια δεν παρουσιάζουν ΜΟΝΟ οι χριστιανοί! Τέτοιο φαινόμενο παρατηρήθηκε στους αιρετικούς Μοντανιστές, σε ειδωλολάτρες παγανιστές, σε δαιμονοκαταληψίες και σε μουσουλμάνους ‘χαρισματικούς’. Μπορούμε να πούμε ότι είναι όλοι αυτοί ‘εν πνεύματι και αληθεία’;

    Το ρέικι και οι λεγόμενες ενεργειακές θεραπείες επικαλούνται ‘άγνωστες’ δυνάμεις για να επιτελέσουν την θεραπεία. Εν πρώτοις να παρατηρήσουμε ότι η θεραπεία δεν είναι το ζητούμενο από τον χριστιανό ο οποίος δέχεται θεραπευτικά τις δοκιμασίες και τις θλίψεις που επιτρέπει ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ο Κύριος μέσα από την ασθένεια. Ο χριστιανός δεν επικαλείται ‘άγνωστες’ δυνάμεις/ενέργειες προκειμένου να θεραπεύσει το σώμα παρά μόνο το έλεος του Θεού και την εκπλήρωση του θείου θελήματος. Η θεραπεία δεν είναι ο σκοπός πόσω μάλλον όταν αυτή επιχειρείται να επιτευχθεί από ‘άγνωστες’ δυνάμεις. Όπως βλέπεις η διαφωνία μας είναι επί της έννοιας της θεραπείας όπως αυτή παρουσιάζεται στις ‘ενεργειακές’ ψευτοθεραπείες.

    Το βιβλίο η ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ έχει καταδικαστεί από το σύνολο της Εκκλησίας μας όπως θα διαπιστώσετε όταν κλείσουμε το θέμα αυτό με μια τελευταία ανάρτηση. Δεν είναι τυχαίο πως ενώ καταξιωμένοι ιερείς γνώστες της νεοεποχίτικης διαστροφής όπως ο π.Κ.Στρατηγόπουλος και ο π.Γ.Μεταλληνός έχουν τοποθετηθεί κατά του βιβλίου, την ίδια στιγμή νεοεποχίτικες/αποκρυφιστικές ιστοσελίδες το προωθούν. Βλέπετε αγαπητή Θεοδώρα κάποιοι δεν ενδιαφέρονται για την Αλήθεια παρά μόνο για μια αίσθηση αγαπολογίας και ψευτοενότητας. Αλλά μπορεί να υπάρξει Αγάπη χωρίς Αλήθεια; Αυτό είναι το ερώτημα προς τους νεοεποχίτες.

    Την καλημέρα μου.

  10. Τα χαρίσματα που λέτε ότι ατονούν με τη πάροδο των χρόνων, αν μου επιτρέπεται είναι λάθος.Τα χαρίσματα είναι του Θεού (Πατέρα του Ιησού Χριστού) και είναι διαχρονικά. Στις μέρες μας ίσως δεν είμαστε αξιοι να τα έχουμε ή όποιος τα έχει δεν κάνει επίδειξη. Αλλιώς τα έχασε. Παραβολή των ταλάντων.
    ‘Οσο για το ότι υπάρχουν παγίδες συμφωνώ, απλά πρέπει να έχουμε διάκριση, που να προηγείται θερμή προσευχή!!!
    Το ρεικι όντως και για μένα είναι παγίδα. Αλλά το μασσάζ της γερόντισσας δεν συγκρίνεται. Ηταν μέσα στους λεπρούς πάντα προσευχόμενη και ήταν ένας τρόπος να τους πλησιάζει!!! Εξάλλου το αναφέρει η ίδια, ότι ήταν τόσο ευκολόπιστοι που ανακουφίζονταν!!!
    Και εμείς μόλις πίνουμε μια ασπιρίνη πιστεύουμε ότι ο πονοκέφαλος μας πέρασε (και δεν έχει προλάβει να πάει στο στομάχι).
    Απλά θα τελειώσω πάλι με την Καινή Διαθήκη
    ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α’ 12.4-11

    Υπάρχουν βέβαια ποικιλίαι χαρισμάτων, αλλά το Πνεύμα είναι το ίδιο, υπάρχουν και ποικιλίαι υπηρεσιών αλλ’ ο Κύριος είναι ο ίδιος , και διάφορα είδη ενεργειών υπάρχουν, αλλ΄ο Θεός είναι ο ίδιος που ενεργεί όλα εις όλους.
    Εις τον καθένα δίδεται η φανέρωσις του Πνεύματος για κάποιο καλό.
    Εις τον ένα δίδεται δια του Πνεύματος λόγος σοφίας, είς άλλον ΄λόγος γνώσεως κατά το αυτό Πνεύμα, εις άλλον πίστις δια του αυτού Πνεύματος, εις άλλον χαρίσματα θεραπειών δια του αυτού Πνεύματος, εις άλλον θαυματουργικές δυνάμεις, προφητικόν χάρισμα, εις άλλον το να διακρίνει τα πνευματα, εις άλλον διάφορα είδη γλωσσολαλιάς, εις άλλον η ερμηνεία γλωσσών.
    Ολα αυτά ενεργεί το ένα και το αυτό Πνεύμα, το οποίον τα διανέμει εις τον καθένα ιδιαιτέρως όπως Αυτό θέλει!!!!

    Συγχωρέστε με αν σας κούρασα σας ευχαριστώ!!!!!!

    Προς Κορινθίους Α’ 12.4-11

    Υπάρχουν

  11. @GLADIATOR Από τη στιγμή που έχει επανειλημμένα αναφερθεί ότι το θέμα βρίσκεται στο βιβλίο και όχι στο άτομο που το βιβλίο περιγράφει (ούτε καν στις ιδιαίτερες τοποθετήσεις άλλων ιερέων και μη επί του προσώπου της Γερόντισσας αλλά ειδικά μελέτη επί προβληματικών θεμάτων επί του βιβλίου) το να λες ότι όσοι λένε όσα λένε εδώ είναι συκοφάντες της Γερόντισσας αποτελεί στην πραγματικότητα την μόνη συκοφαντία.

    Εάν θέλεις να ξέρεις ‘μονομάχε’, έχω συνομιλήσει επί του θέματος με πολλούς Αγίους Γέροντες από το Άγιο Όρος οι οποίοι μου είπαν ξεκάθαρα ότι και ΦΥΣΙΚΑ δεν αποτελεί συκοφαντία η μελέτη και συζήτηση επί των θεμάτων που παρουσιάζονται σε ένα βιβλίο ακόμα και αν διαφωνούμε με κάτι.

    Όσο για τα περί ευλαβείας και βλάβης, θα έλεγα να αφήσεις κατά μέρους τους ΕΥΣΕΒΙΣΜΟΥΣ και τις ΕΜΜΕΣΕΣ κατηγορίες και να μην βάζεις στο στόμα σου τον Άγιο Γέροντα Παϊσιο για να υποστηρίξεις τις ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ σου και να κοιτάξεις να αποκτήσεις λίγο ΟΡΘΟ ΛΟΓΟ και να καταλάβεις ότι ΑΛΛΟ πράγμα η μελέτη και διαφωνία για ένα βιβλίο που εγράφη από μοναχή Η ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΤΗΣΕ ΤΟ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ και άλλο το πρόσωπο που περιγράφει το βιβλίο ΤΗΣ. Το εάν η Γερόντισσα είπε ή δεν είπε αυτό ή εκείνο και εάν είναι στον Παράδεισο ή όχι, είναι Αλλουνού θέμα, όχι ανθρώπινο. Το ΤΙ έχει γραφεί στο βιβλίο ειναι εδώ το θέμα και εάν ενδιαφέρεσαι να πεις κάτι σχετικό με το θέμα να το πεις — αλλιώς έίσαι άουτ.

    @ΘΕΟΔΩΡΑ Φαίνεται ότι ξέρεις καλύτερα για το θέμα από τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο και τον π. Αντώνιο Αλεβιζόπουλο για το θέμα της Γλωσσολαλιάς όπου αναφέρεται στο θέμα αυτό π.χ. στο βιβλίο του «Εγχειρίδιο αιρέσεων και παραθρησκευτικών ομάδων». Θα σου παρότρυνα να διαβάσεις το εν λόγω βιβλίο γιατί οι θέσεις σου δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτές των προτεσταντών.

    Εσύ που μιλάς για διάκριση, είσαι σίγουρη ότι την έχεις αποκτήσει? Διότι το Εγκόλπιο, που δεν πιστεύει στις δυνάμεις του, ακούει τις επιφυλάξεις Αγίων Πατέρων επί του θέματος.

    Η ασπιρίνη κάτω από σωστές συνθήκες τις οποίες καθορίζει ο γιατρός φέρνει ανακούφιση επειδή αυτός είναι ο σκοπός της. Η ύπαρξη ή μη φαινομένων πλάσέμπο (γιατί περί αυτού μιλάς ουσιαστικά) καλύπτονται από την ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ αντιμετώπιση της ασθένειας μέσω ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ π.χ. ΚΛΙΝΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ και ΜΕΤΑ-ΑΝΑΛΥΣΕΩΝ. Μέσω της Αληθινής Επιστήμης φεύγουμε από το ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ (τι νομίζω εγώ) των ‘αιρετικών’ ψευδο-επιστημων (π.χ. ομοιοπαθητικη, εναλλακτικές θεραπείες, ρέικι κλπ) και ερχόμαστε στο ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ (Ορθόδοξοη Ιατρική Επιστήμη). Το ρέικι είναι αποδεδειγμένη μπαρούφα γιατί ούτε η θεωρία του συμβαδίζει με τη Φυσική ούτε υπάρχουν Επιστημονικές Ενδείξεις που να δείχνουν ότι κάνει τίποτα. Απλά ο δαίμονας πολλές φορές ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΤΑΙ αυτές τις απατεωνίες και δεισιδαιμονίες και βάζει την ουρά του. (Παρενθετικά να προσθέσω ότι: Υπόψιν ότι σε θέματα Επιστήμης που οι Άγιοι δεν γνωρίζουν (εκτός εάν είναι ο τομέας) μπορούν να πέσουν σε σφάλματα και αυτοί (και έχουν πέσει συχνά).)

    Έγραψες «Εις τον καθένα δίδεται η φανέρωσις του Πνεύματος για κάποιο καλό.» Εις τον καθένα ποιόν? Ορθόδοξο ας πούμε? Όχι, αυτό δεν ισχύει ΟΥΤΕ για τους Ορθόδοξους.

    Αυτό εξαρτάται ΚΑΙ από την πνευματική κατάσταση του ανθρώπου. Διότι εάν ΔΕΝ την έχει τότε ΑΛΛΟ ‘ΠΝΕΥΜΑ’ τον ‘εισακούει’. Το Άγιο Πνεύμα δεν έρχεται σε όλους, άντε έτσι! Αυτά τα λένε οι Πεντηκοστιανοί. Για καταδίκη αυτών των θέσεων διάβασε επίσης τα λεγόμενα του πατρός Αλεβιζοπούλου για τους Πεντηκοστιανούς.

    Δες και ένα κλασσικό παράδειγμα εδώ ‘θαυμαστών’ σημείων τα οποία όμως δεν είναι από το Άγιο Πνεύμα

    http://www.oodegr.com/oode/papismos/fragiskos1.htm

    Επειδή κάτι μου λέει ότι θα «ορμήσεις» να απαντήσεις γρήγορα και πάλι θα ζητήσεις να σε συγχωρέσουμε επειδή μας κούρασες, θα σε παρακαλέσω προτού απαντήσεις να ΜΕΛΕΤΗΣΕΙΣ τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ επί του θέματος που δίνει ο π. Αλεβιζόπουλος για αυτό το θέμα.

    Μια καλή αρχή όμως για το θέμα βρίσκεται στις πιο κάτω γνωστές σελίδες της ΟΟΔΕ εδώ

    http://www.oodegr.com/oode/pentikostianoi/glwsses1.htm

    http://www.oodegr.com/oode/pentikostianoi/pentik_kakod1.htm

    http://oodegr.com/oode/biblia/baptpn1/kef13.htm

    http://www.oodegr.com/oode/biblia/baptpn1/perieh.htm

    Καλή συνέχεια στον αγώνα σου.

  12. @George
    Αν έχεις καταλάβει τα λόγια που έχω γράψει για την γλωσσσολαλιά είναι του Αποστόλου Παύλου, και αν διαφωνείς σε κάτι όπως ….»εις τον καθένα δίδεται η φανέρωσις του Πνεύματος για κάποιο καλό…..» πρέπει να διαφωνίσεις με τον Απόστολο Παύλο, βάλε και αυτού την ταμπέλα του Πεντηκοστιανού.
    Το Αγιο Πνεύμα δεν γνωρίζει από σύνορα,χώρες, ορθοδόξους , μαύρους , λευκούς,εμείς έχουμε κάνει αυτούς τους διαχωρισμούς οι άνθρωποι.

    Στο θέμα της διάκρισης αν έχω ή όχι, σημασία έχει κατά πόσο έχεις πειστεί ότι η προσευχή σου ,εισακούεται και έτσι δεν έχεις να φοβηθείς τίποτε!!!!

  13. Πάντως έχω την εντύπωση ότι έχετε μελετήσει αρκετά Πεντηκοστιανούς, προτεστάντες, Κουακέρους ανατολίτικες φιλοσοφίες και δεν έχετε το χρόνο να μελετήσετε την Αγία Γραφή.
    Προσωπικά , οτιδήποτε διαβάζω το συγκρίνω με της Αγίας Γραφής τα χωρία. Αν είμαι λάθος ή όχι ο Κύριος θα το κρίνει.

  14. Προσωπικά με βάση την Αγία Γραφή απέρριψα τους Πεντηκοστιανούς. Ο ίδιος ο απ Παύλος αναφέρει ότι ακόμα και στην πρώτη αποστολική περίοδο δεν λαλούσαν όλοι γλώσσες. Ο μετέπειτα εκκλησιαστικοί συγγραφείς δεν αναφέρουν τίποτα περί γλωσσών ενώ αναφέρουν για τα λοιπά χαρίσματα. Αργότερα ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας εξηγεί και τους λόγους που το χάρισμα αυτό ατόνησε και τελικά σταμάτησε. Δεν έρχονται σε αντίθεση. Ο απ Παύλος λέει για τον πρώτο αιώνα. Οι υπόλοιποι μας δίνουν την εικόνα κατά τους επόμενους αιώνες.

    Υγ. Για να είσαι σε θέση να συγκρίνεις κάτι με την Αγία Γραφή, θα πρέπει πρώτα να έχεις την ερμηνεία της. Για να έχεις την ερμηνεία της, θα πρέπει να καταφύγεις στην μαρτυρία της αρχαίας Εκκλησίας που την ερμήνευσε. Κάτι που δεν κάνει ο Προτεσταντικός κόσμος και για αυτό και είναι διαιρεμένος σε τόσες χιλιάδες διαφορετικές ομάδες.

    Δες τι αναφέρει ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακας σχετικά… «Ὑπάρχουν μερικοὶ ἀκάθαρτοι δαίμονες ποὺ μόλις ἀρχίση κάποιος τὴν μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς
    τοῦ ἀποκαλύπτουν τὴν ἑρμηνεία της. Τοῦτο ἰδιαίτερα ἀγαποῦν νὰ τὸ κάνουν σὲ καρδιὲς κενοδόξων
    ἀνθρώπων καὶ μάλιστα μορφωμένων μὲ τὴν κατὰ κόσμον παιδεία. Καὶ ἀποσκοποῦν νὰ τοὺς ρίξουν σὲ
    αἱρέσεις καὶ βλάσφημες ἰδέες ἀπατώντας τοὺς σιγὰ‐σιγά. Θὰ ἀντιληφθοῦμε δὲ καλῶς τὴν δαιμονικὴ
    αὐτὴ θεολογία ἢ καλύτερα βαττολογία ἀπὸ τὴν ταραχὴ καὶ τὴν ἀκατάστατη καὶ ἄτακτη εὐχαρίστησι
    ποὺ δημιουργεῖται στὴν ψυχὴ τὴν ὥρα τῆς ἐξηγήσεως». (Λόγος 26).

    Πόσο επίκαιρο! Για αυτό, στην μαρτυρία της αρχαίας Εκκλησίας να βλέπουμε.

  15. Συμφωνώ με την Θεοδώρα.Η μοναδική αλήθεια ονομάζεται Ιησούς Χριστός και μας έχει αφήσει μόνο τον λόγο Του την Αγία γραφή,τίποτε άλλο.

  16. Ακριβώς!! Η μόνη αλήθεια είναι ο Ιησούς Χριστός, ο οποίος δεν άφησε καμία Γραφή, αλλά Εκκλησία!! Η Εκκλησία μας άφησε ΚΑΙ την Αγία Γραφή. Η ίδια η αγία Γραφή όμως καταρρίπτει το…»μόνο η Γραφή».

    http://exprotestant.blogspot.com/2010/10/sola-scriptura_28.html

  17. Ως ενότης της εν χάριτι ζωής η Εκκλησία , είναι μυστικώς προτέρα του Ευαγγελίου, προτέρα δηλαδή του κανόνος της Καινής Διαθήκης, ο οποίος καθωρίσθη μόνον εν αυτή. Η Εκκλησία δεν λαμβάνει το κύρος της απο το Ευαγγέλιον. Αντιθέτως. Το Ευαγγέλιον κηρύσσεται και μαρτυρείται εν τη Εκκλησία. Και μόνον χάρις εις την μαρτυρίαν της θεωρείται άξιον πίστεως και θεόπνευστον. Εν τω συνόλω της η Καινή Διαθήκη είναι η φωνή της Εκκλησίας. Εγράφη δια τους Χριστιανούς και απευθύνεται προς ανθρώπους ήδη λαβόντας το «φώτισμα». Εκτός της Εκκλησίας δεν υπάρχει καν αγία γραφή ως λόγος Θεού’ και εν πάση περιπτώση (εκτός της Εκκλησίας) η αγία γραφή στερείται του χαρακτήρος του αναμφιλέκτου και αξιοπίστου. Η λάμψις της είναι λάμψις φωτός ηλαττωμένου. Φωτίζει κατ’αντανάκλασιν.

    Η απόρριψις της σημασίας των Παραδόσεων ειναι μία κατ’ουσίαν άρνησις της Εκκλησίας ως Σώματος Χριστού, μια μη κατανόησις, μία μείωσις, μία μή αποδοχή των χαρισμάτων του αγίου Πνεύματος. Υπερ της απορρίψεως της ιεράς Παραδόσεως συνηγορεί κατα τρόπον η σκέψις οτι οι πιστοί εγκατελείφθησαν υπο του Χριστού και συνεπώς οφείλουν να Τον αναζητούν εξ υπαρχής. Έτσι όμως η οικειοποιήσις του απολυτρωτικού έργου του Χριστού καταβιβάζεται εις την…ελευθερίαν της κάθε υποκειμενικής περιπτώσεως και αυθαιρεσίας. Και αντιθέτως. Η αποδοχή της Παραδόσεως της Εκκλησίας δεν είναι τίποτα άλλο, ειμή η πίστις εις την αδιάκοπον παρουσίαν του Κυρίου εν τω κόσμο, δηλ. η αποδοχή και η βεβαιότης περι του αδιαλείπτου της εν χάριτι και εν αγιασμώ ζωής.

    Π. Φλωρόφσκι

    Οπότε καλή μου φίλη, δυστυχώς για σένα πέφτεις σε αίρεση και Αίρεση είναι κατα τον θεολογικό ορισμό η απομόνωση μιας μερικής αλήθειας απο το όλον της χριστιανικής αλήθειας και η απολυτοποίηση αυτού του μέρους. Ο αιρετικός είναι Χριστιανός αλλά πλανώμενος Χριστιανός…

    “Η γαρ αγνοούντας διδάξομεν, ή κακουργούσιν ουκ επιτρέψομεν”

    Μέγας Βασίλειος

  18. ΠΡΟΣ ΒΙΒΗ

    Η Διατύπωσις της αλήθειας δεν ολοκληρώνεται εν μόνη τη Γραφή, ως δεικνύει και το γεγονός ότι πολλά παρεδόθησαν αγράφως, «ου μόνον γράμμασι τον εκκλησιαστικόν θεσμον παρέδωκαν οι αυτόπται του λόγου, αλλά και αγράφοις τισί παραδόσεσιν» (Ιερός Δαμασκηνός). Παν ότι είναι εναντίον της γραφής δεν δύναται βεβαίως να αποτελεί παράδοση, αλλά ότι δεν περιέχεται σε αυτή δεν είναι κατ’αρχήν απορρίψιμον. Η παράδοσις είναι κάτι εξελισσόμενον και άρα αναπτυσσόμενον και εντεύθεν της γραφής, διότι η ενέργεια του Πνεύματος συνεχίζεται. Δεν είναι μόνο οι άγιοι άνδρες της Γραφής οι ομιλήσαντες δια του Πνεύματος, αλλά είναι και οι Πατέρες της Εκκλησίας.

    Δανείζομαι τα λόγια του πατρός Ιωήλ Γιαννακόπουλου.

    Ὁ Κύριος ἀπορρίπτει πᾶσαν Παράδοσιν ἡ ὁποία «ἀκυροῖ» ἀντιτίθεται ῥητῶς εἰς τήν Ἁγίαν Γραφήν. Σεῖς λέγετε ὅτι δέχεσθε πᾶσα Παράδοσιν, ἡ ὁποία συμφωνεῖ μέ τήν Ἁγίαν Γραφήν. Ἑπομένως πᾶσα Παράδοσις ἡ ὀποία δέν ἐμφαίνεται ῥητῶς ἐν τῇ Ἁγίᾳ Γραφῇ ἀλλά ὑπεμφαίνεται ἤ καί σιωπᾶται ὑπ’ αὐτῆς ἀπορρίπτεται ὑφ’ ὑμῶν. Κατά συνέπειαν ἀπορρίπτετε Παράδοσιν τήν ὁποίαν ὁ Κύριος δέν ἀπορρίπτει διά τοῦ Ματθ. 15,9.

    « Η γαρ αγνοούντας διδάξομεν, ή κακουργούσιν ουκ επιτρέψομεν »

    Μέγας Βασίλειος

  19. ΠΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑ

    «Οτι εγώ έγνωκα, ότι μέγας ο Κύριος » (Ψαλμ. 134, 5). Ναί αναφέρει και άλλη αιτία της εξυμνήσεως του Κυρίου. Πες μου λοιπόν σε παρακαλώ, συ το γνώρισες, οι δε άλλοι δεν το γνωρίζουν; Το γνωρίζουν μέν, όχι όμως έτσι, όπως εγώ. Διότι στους κατ’εξοχή αγίους και σε εκείνους που ανέβηκαν πνευματικά ψηλά ανήκει το γνώρισμα της πληρέστερης γνώσεως της μεγαλωσύνης αυτού, όχι ολόκληρης, που υπάρχει σ’αυτόν (διότι αυτό είναι αδύνατο), αλλά να γνωρίσουν αυτήν σαφέστερα απο τους άλλους.

    Ιωάννης Χρυσόστομος

    Προσωπικά μου είναι πολύ εύκολο να κάτσω και να σου ερμηνεύσω κάθε χωρίο της γραφής που εσυ επιθυμείς. Διάβαζα τις γραφές κάθε μέρα περίπου 4 ώρες για 10 χρόνια (όταν ήμουν στη Σέχτα των πεντηκοστιανών) οπότε αυτά που λες περι μελέτης, εμένα και των υπόλοιπων παιδίων μας κάνουν κάπως να χαμογελάμε… Στη ζωή όμως διαλέξαμε την Υπακοή στην Εκκλησία, στον πνευματικό μας, και στους αγίους πατέρες που έχοντας φθάσει στο βαθμό της θέωσης, ερμηνευουν τις γραφές υπο την καθοδήγησιν του Πνεύματος. Διαλέξαμε λοιπόν να μη δίνουμε εμπιστοσύνη στο δικό μας λογισμό και ταπεινά να αρχίσουμε απ’την αρχή. Άν εσυ ανήκεις στους αγίους (η ερμηνεία του Χρυσοστόμου) εγώ πάω πάσο. Στη ζωή μου έχω μιλήσει ξένες γλώσσες και όχι μόνο. Εμπειρικά λοιπόν σου λέω να δώσεις εμπιστοσύνη στην Εκκλησία και Μόνο! Είσαι Ελεύθερη όμως να κάνεις ότι θέλεις, μάθε όμως ότι στο blog αυτό δεν γράφουν άσχετοι άνθρωποι.

    « Η γαρ αγνοούντας διδάξομεν, ή κακουργούσιν ουκ επιτρέψομεν »

    Μέγας Βασίλειος

  20. ΠΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΙ ΒΙΒΗ

    «Ουκ ιδού οι λόγοι ώσπερ πυρ φλέγον, λέγει Κύριος;» (Ιε. 23,29)

    Για να περιγράψει το απερίγραπτο μυστήριο της καθόδου του Αγίου Πνεύματος ο απόστολος Λουκάς, στο σημείο αυτό χρησιμοποιεί διάφορες μεταφορές και σύμβολα και το κάνει αυτό με μια πολυ σημαντική μικρή λέξη: «ωσπερ». » Και εγένετο αφνω εκ του ουρανού ήχος ώσπερ φερομένης πνοής βιαίας και επλήρωσεν όλον τον οίκον ου ήσαν καθήμενοι και ώφθησαν αυτοίς διαμεριζόμεναι γλώσσαι ωσεί πυρός, εκάθισε τε εφ εκαστον αυτών». Εφ’οσον η Χάρις, την οποίαν έλαβαν οι Απόστολοι στην Πεντηκοστή ηταν άκτιστη και εφ’οσον η δόξα του Χριστού, την οποίαν είχαν οι απόστολοι εν Αγίω Πνεύματι, ηταν άκτιστη, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κτιστές λέξεις ή έννοιες (γλώσσες, φωτια, ισχυρός άνεμος κ.α.), οι οποίες μπορούν να τα εκφράσουν. Σε τελική ανάλυση αυτή η εμπειρία εν Αγίω Πνέυματι μπορεί να κατανοηθεί όρθα μόνον απο εκείνους που έχουν την ίδια άκτιστη εμπειρία του Χριστού. Χρησιμοποιώντας τον όρο «ωσπερ» ο απόστολος Λουκάς απλώς υπογραμμίζει το γεγονός αυτό. Ο απόστολος δεν μας λέγει οτι ο ήχος ήρθε μ’ενα ισχυρό άνεμο, αλλα ότι αυτός ήταν όμοιος με ήχο που προέρχεται απο ισχυρό άνεμο. Κατα παρόμοιο τρόπο δεν λέει ότι οι γλώσσες ηταν απο φωτιά, αλλά ότι αυτές έμοιαζαν να είναι απο φωτιά. Σύμφωνα με τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, ο απόσολος Λουκας γράφει μ’αυτόν τον τρόπο, ώστε εμείς » να μη σχηματίζουμε καμία αισθητή αντίληψη για το Πνεύμα», επειδή το άγιο Πνεύμα δεν είναι ούτε άνεμος, ούτε φωτιά, ούτε οτιδήποτε άλλο υλικό. Αυτές δεν είναι παρά κτιστές «μεταφορές» , οι οποίες τελικά μπορούν να κατανοηθούν σωστά μόνον απο αυτούς που κατορθώνουν να φθάσουν στο ίδιο στάδιο θέωσης για το οποίος δίνουν τη μαρτυρία τους. Έτσι, όταν Ευαγγελιστής διηγείται ότι το άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε ως περιστερι στον Ιορδάνη ποταμό ή ως φωτιά στο υπερώον, αυτά είναι στη πραγματικότητα τα καλύτερα σύμβολα για να εκφράσουν το νόημα της ενεργείας και της δράσης του Πνεύματος. Ακόμη, καθώς η όραση στο όρος θαβώρ εξήρτατο απο την πνευματική προετοιμασία των Αποστόλων και όχι απο τις επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες, «διότι το φως το οποίο εκπέμπονταν… απο το σώμα του Χριστού φωτιζοντας εξωτερικά, εφώτιζε αυτούς και εσωτερικά στις καρδίες τους» (π. Ιωαν. Ρωμανίδη), έτσι επισης τον ισχυρό άνεμοκαι τις γλώσσες του πυρός τα «είδαν» και τα «ακουσαν» οι Απόστολοι πρώτα με τις καθαρισμένες τους καρδιές και ύστερα με τις εξωτερικές αισθήσεις. Καθώς η ίδια η όραση των Αποστόλων ηταν μεταμορφωμένη για να ανθέξει την άκτιστη δόξα του μεταμορφωμένου Χριστού, οι ίδιοι οι απόστολοι επληρώθηκαν απο τη θεία φωτιά της χάριτος του αγίου Πνεύματος, για να αναπαυθεί επάνω τους το Άγιο Πνεύμα ως γλώσσα πυρός. Αφ’ενος μεν οι «γλώσσες» δείχνουν ότι το Άγιο Πνεύμα, το οποίο έλαβαν οι απόστολοι είχε τη ίδια φύση με τον Θεό Λόγο (τι άραγε συνδέεται περισσότερο με το Λόγο απ’οτι η γλώσσα;) αφ’έτερου δε οι γλώσσες συμβολίζουν τη χάρη της διδασκαλίας, εφ’οσον η διδασκαλία του Χριστού απαιτεί μια γλώσσα μεστή απο τη Χάρη. Οι γλώσσες ησαν «ωσεί πυρός» επίσης, για να δείξουν ότι το Άγιο Πνεύμα είναι Θεός, διότι όταν ο Θεός κατέβηκε στο όρος Σινά, κατέβηκε σαν φωτιά. Επιπλέον η φωτιά έχει σαν ιδιότητα, είτε να κατακαιει, είτε να καθαρίζει και ο Θεός ομοιάζει με τη φωτιά που κατακαίει τα απορριματα της κακίας αλλά καθαρίζει το χρυσάφι της αρετής. Με την πρόσληψη αυτης της φωτιας το κήρυγμα των αποστόλων γίνεται το ίδιο μια φωτιά, που φέρει το φως στον πιστό και υπάκουο, αλλά στέλνει τον ανυπάκουο και επαναστάτη στην αιώνια φωτιά και στα αιώνια βασανιστήρια. Τελικά η φωτιά δείχνει την αφθονία της χάριτος, την οποία έλαβαν οι απόστολοι, για να τους μεταμορφώσει σε «αγγέλους φωτός και διακόνους ουρανίων πραγμάτων» (ιερός Χρυσόστομος).

    όπως ακριβώς ο λάρυγγας, δια του οποίου η αίσθηση της γεύσης διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στο ξύδι και το κρασί, αν και τα δύο φαίνονται όμοια, έτσι και η ψυχή δια μέσου της νοητικής (καρδιακής) αίσθησης και της δραστηριότητας, (με άλλα λόγια τηςδραστηριότητας της καρδιακής προσευχής) μπορεί να διακρίνει τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος απο τις φαντασίες του διαβόλου.

    Μακάριος ο Αιγύπτιος

    Υπάρχουν δύο σημεία σ’αυτή τη περικοπή που αξίζει να τα υπογραμμίσουμε. Πρώτον, ότι μια δαιμονική φαντασιωση μπορεί εξωτερικά να εμφανισθεί ότι είναι όμοια με ένα χάρισμα του Αγίου Πνεύματος. Όπως δε ομιλεί γι’αυτό ένας αγιορείτης Γέροντας, «όταν κάποιος ασχολείται με τα πνευματικά χαρίσματα θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός. Θα πρέπει να γνωρίζει καλά ότι ο σατανάς, ο οποίος δεν μπορεί να δημιουργήσει τίποτα απο μόνος του, πλαστογραφεί τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος (όπως το κρασί), με σκοπό να εξαπατήσει τον πιστό και να τον αποπλανήσει. Και ενώ εξωτερικά (όπως το ξύδι) τα δαιμονικά χαρίσματα απομιμούνται εκείναι του Αγίου Πνεύματος, αυτα είναι εντελώς διαφορετικά τόσο εσωτερικά όσο και ως προς τις επιδράσεις που έχουν επάνω στον πιστό (όπως συμβαίνει με το ξύδι και το κρασί)».

    Δεύτερον, έχοντας ως στόχο να δοκιμάσει τη διαφορά (να έχει τη νοητική αισθηση), η καρδιά του πιστού πρεπει να λειτουργεί κανονικά, γεγονός που προϋποθετεί μία κατάσταση φωτισμού, την ύπαρξη της αδιάλειπτης καρδιακής προσευχής, την οποίας ο άγιος Μακάριος εδώ αναφέρει ως νοητική ενέργεια και ο ευαγγελιστής Λουκάς και ο απόστολος Παύλος αναφέρους ως «γλώσσες».

    Στην αγία Ορθοδοξία μας υπάρχουν τρία στάδια της σωτηρίας. Τα τρία αυτά στάδια η κάθαρσις, ο φωτισμός και η θέωσις είναι αναποσπάστως συνδεδεμένα. Τούτο σημαίνει το γραφικόν «ούς δε προώρισε, τούτους και εκάλεσε (εις την κάθαρσιν), και ούς εκάλεσε τούτους και εδικαίωσεν (δια του φωτισμού εν τη καρδία), ούς δε εδικαίωσε τούτους και εδόξασε (δια της θεώσεως)» (Ρωμ. 8.30).

    «Είναι αδύνατο να χωρέσουμε εντός μας τη Θεία Χάρη, αν δεν εκδιώξουμε τα πάθη της κακίας τα οποία προκατέλαβαν τις ψυχές μας. Είδα εγώ γιατρούς οι οποίοι δεν δίνουν τα σωτήρια φάρμακα, αν δεν αδειάσουν προηγουμένως απ’το σώμα με τους εμετούς την ύλη που προξενεί τη νόσο, την οποία καταθέτουν οι ακόλαστοι με τους εαυτούς τους εξ αιτίας της πονηρής ζωής. Αλλά κι ένα αγγείο που ήταν γεμάτο απο κάποιο δυσώδες υγρό, αν δεν πλυθεί, δεν δέχεται την εισροή του μύρου. Πρέπει λοιπόν να χυθούν τα προϋπάρχοντα, για να μπορέσει να χωρέσει τα επόμενα που θα ριχτούν.»

    Μέγας Βασίλειος – εις το ΞΑ ψαλμόν

  21. @ ΘΕΟΔΩΡΑ «Πάντως έχω την εντύπωση ότι έχετε μελετήσει αρκετά Πεντηκοστιανούς … και δεν έχετε το χρόνο να μελετήσετε την Αγία Γραφή.»

    Τελικά Θεοδώρα, «όρμησες» να απαντήσεις χωρίς ΚΑΝ να κάνεις τον κόπο να διαβάσεις τους συνδέσμους που έστειλα. Εάν όμως διάβαζες τα εν λόγω άρθρα που έστειλα, θα έβλεπες ξεκάθαρα ότι γίνονται εκατοντάδες αναφορές εκεί ΚΑΙ μέσα από την Αγία Γραφή. Επομένως πώς λές ότι δεν είχαμε το χρόνο να μελετήσουμε την Αγία Γραφή?

    Επίσης, εφόσον αυτή η ιστοσελίδα ασχολείται με τις αιρέσεις μια και λέγεται Αντιαιρετικό Εγκόλπιο, τι το περίεργο έχει που άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί με ανατολικές θρησκείες, κουάκερους κλπ γράφουν εδώ? Αν πας σε ένα ιστολόγια μαγειρικής θα σου φανεί παράξενο αν γράφουν εκεί άνθρωποι που έχουν μελετήσει συνταγές και είδη μαγειρέματος?

    «Προσωπικά , οτιδήποτε διαβάζω το συγκρίνω με της Αγίας Γραφής τα χωρία.»

    Αλλά τα χωρία της Αγίας Γραφής χρειάζονται ερμηνεία. Έτσι τα ερμηνεύεις βάσει της ΔΙΚΗΣ ΣΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ. Το ίδιο κάνουν και οι 30,000+ Προτεσταντικές αιρέσεις και ΕΧΟΥΝ ΦΟΒΕΡΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ μεταξύ τους. Μέσω ΜΟΝΟ της Γραφής έχουμε ακόμα και ομοφυλόφιλους ‘χριστιανούς’ να ‘υποστηρίζουν’ τις θέσεις τους «από χωρία της Αγίας Γραφής», όπως είδαμε πρόσφατα με τη νέα πτώση της Αγγλικανικής ‘Εκκλησίας’, οπου μερικοί χρησιμοποιούν τη Γραφή για να πουν ότι η Ανάσταση ήταν μύθος.

    Η ερμηνεία της Γραφής ΕΧΕΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ όπως ειπαν και άλλοι πιο πριν. Και για όσους δεν έχουν φτάσει στην θέωση (ασφαλώς και εγώ δεν έχω) έχουν το ασφαλώς φιλοσοφείν μέσα απο τους Πατέρες της Εκκλησίας που τους καθοδηγούν. Η Αγία Γραφή ΔΕΝ είναι Ο Λόγος του Θεού αλλά λόγος περί του Λόγου του Θεού. Ορίστε τι λέει ο π. Μεταλληνός για το θέμα

    http://www.oodegr.com/oode/grafi/logos_theou.htm

    Επίσης για να λέει κανείς ότι μελετάει τις Γραφές εντός της Παραδόσεως πρέπει να ακολουθεί ένα πλάνο όπως εμφανίζεται εδώ

    http://www.oodegr.com/oode/grafi/sxedio1.htm

    Δεν είναι άντε έτσι, διάβασα δυο σειρές και μετά έχω την εντύπωση ότι εγώ πια έχω κατανοήσει ακριβώς τι σημαίνει εδώ. Υπάρχουν ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΛΛΕΣ. Πρέπει κανείς ΝΑ ΤΡΕΜΕΙ όταν πλησιάζει το βιβλίο αυτό και να μη νομίζει ότι ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ μπορεί να το κατανοήσει.

    «Αν είμαι λάθος ή όχι ο Κύριος θα το κρίνει.»

    Όποιος δεν δέχεται κρίση στις θέσεις του σε συζήτηση, καλύτερα να μην συζητάει. Άλλο προσωπική κρίση στο άτομό σου (που δεν κάνει κανείς εδώ), άλλο κρίση για το αν και πού θα πας μετά θάνατον (που κανείς δεν θα τολμούσε ούτε να σκεφτεί εδώ) και άλλο ΣΥΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ στις θέσεις σου βάσει της Ορθοδόξου Παραδόσεως στην οποία βασιζόμεθα.

    Όσο για όσα έγραψες σε μένα προσωπικά νομίζω απαντώνται και από τα άνω που ανέφερα και από όσα προανέφεραν άλλοι.

    «Το Αγιο Πνεύμα δεν γνωρίζει από … ορθοδόξους .. εμείς έχουμε κάνει αυτούς τους διαχωρισμούς οι άνθρωποι.»

    Επομένως πιστεύεις ότι η Ορθοδοξία είναι κάτι που εμείς κατασκευάσαμε σε πείσμα του Θεού για να είμαστε κάπως… ανώτεροι από τους άλλους. Δικάιωμά σου. Στην πραγματικότητα όμως, εμείς οι Ορθόδοξοι όταν λέμε ότι π.χ. είμαστε «εκλεκτοί» ως λαός του Θεού, το λέμε με την έννοια ότι καλούμαστε (αυτό σημαίνει εκλεκτός) να γίνουμε λάμπες που θα φωτίσουν τους άλλους και να τους βοηθήσουμε να έρθουν στην Ορθοδοξία, η οποία είναι το Σώμα του Χριστού και όχι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα με σκοπό το διαχωρισμό του κόσμου σε ‘ορθόδοξους’ και ‘αιρετικούς’/’μη Ορθόδοξους’. Για αυτό και όσοι είναι εκτός Εκκλησίας εν αγνοία τους θα κριθούν πολύ λιγότερο αυστηρά από ό,τι εμείς, οι οποίοι (μια και μας έχει δοθεί η Πλήρης Αλήθεια, δηλαδή ο Ίδιος ο Χριστός) θα κριθούμε πολύ πιο αυστηρά.

    Έτσι το να μιλάει κανείς για Αγάπη εν Αληθεία είναι η μόνη λύση. Τα υπόλοιπα είναι αγαπολογίες — οπως και το μοτίφ «ολοι μαζί χωρίς δόγματα και θρησκείες να μας διαχωρίζουν» είναι βέβαια και το κλασικό σύνθημα της παναιρέσεως του Οικουμενισμού.

    Λόγω φόρτου εργασίας δεν μπορώ να γράφω σε θέματα τα οποία έχουν αναλυθεί και απαντηθεί εκατοντάδες φορές σε αυτά τα φόρουμ και για τα οποία, άλλωστε, η ΟΟΔΕ έχει απαντήσει επαρκώς σε ΟΛΑ σχεδόν τα θέματα αυτού του είδους.

    Θα σε παρακαλούσα, λοιπόν, εάν ενδιαφέρεσαι για το θέμα, να μελετήσεις και συ πρώτα τις θέσεις μας και να μάθεις και λίγα πράγματα για την Αγία Γραφή την οποία ΤΟΣΟ υποστηρίζεις.

    Πήγαινε στο τμήμα

    http://oodegr.com/oode/grafi/grafi.htm

    και πιστεύω τα άρθρα στις υποενότητες ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ και ΚΑΝΟΝΑΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ θα είναι πολύ χρήσιμα για τα θέματα τα οποία θίχθησαν εδώ. Αναφέρονται στα θέματα ερμηνευτικής, θεοπνευστίας κλπ αλλά επίσης και στον Κανόνα της Γραφής, πώς έφτασε σε εμάς εδώ σήμερα — ώστε να δούμε ότι η Γραφή δεν έπεσε από τον Ουρανό σαν κάποιο θεόσταλτο βιβλίο (στυλ Κοράνι) αλλά εγράφη και διεμορφώθη ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.

  22. @tertilianos Πολύ ωραίες οι αναφορές σου από τους Πατέρες και σε ευχαριστώ για τις υπενθυμίσεις αυτές (χρήσιμες για όλους μας).

  23. ΠΡΟΣ GEORGE

    Καλή Δύναμη!

  24. @Στέλιος
    Μιλάς γα τον Προτεσταντικό κόσμο ότι είναι διαιρεμένος σε τόσες χιλιάδες, και δεν βλέπεις τον ορθόδοξο, εδώ που μιλάμε σε πόσα διαφωνούμε.
    Πού βλέπεις το λάθος μου σε ότι έχω αναφέρει μέχρι τώρα?
    Ο Ιησούς Χριστός καμμία Γραφή δεν έδωσε? Θέτεις εκτός όλους τους ευαγγελιστές με αυτό τον τρόπο . Η Εκκλησία είναι η συνάθροιση των πιστών που βασίζονται όλοι στα λόγια των ευαγγελιστών.
    @Τερτιλιάνος
    Καταλαβαίνω ότι μετά από αυτά που γνωρισες στους Πεντηκοστιανούς είσαι επιφυλακτικός και καλά κάνεις . Να είσαι καλά.

    (ΚΑΤΙ ΑΣΧΕΤΟ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ)

    Αντί να καθόμαστε και να σχολιάζουμε ό ένας τον άλλον,καλά θα ήταν να μπείτε σε ιστοσελίδα ,τι λέει το κοράνι για τον Ιησού και εκεί θα καταλάβετε την διαστρέβλωση που γίνεται.
    Εκεί υπάρχουν ψυχές που ταλαντεύονται, και έρχονται κάποιοι με επιχειρήματα , και τους κερδίζουν.
    Σας ευχαριστώ!!!

  25. Θεοδώρα, ο προτεσταντικός κόσμος έχει πολλές διαφορετικές διδασκαλίες σε δογματικά θέματα. Η Ορθόδοξη πίστη είναι μία όμως. Οι όποιες διαφορές μεταξύ ορθοδόξων προκύπτουν όχι γιατί πιστεύουμε διαφορετικά οι ορθόδοξοι, αλλά όταν ξεφεύγουμε απο την ερμηνεία των Πατέρων. Βέβαια, εδω απλά συζητάμε και δεν είναι κάτι επίσημο. Οι προτεστάντες διαφωνούν ΕΠΙΣΗΜΑ μεταξύ τους. Την Αγία Γραφή την παραλάβαμε από την Εκκλησία, έτσι δεν είναι? Ποιός μας βεβαιώνει οτι είναι αυτά και όχι άλλα ή παραπάνω ή λιγότερα βιβλία στην Αγία Γραφή? Η εκκλησία που είναι ο στύλος και το εδραίωμα της αλήθειας. Ο Χριστός δεν άφησε κανένα γραπτό. Εκκλησία άφησε. Δεν θέτω εκτός κανέναν ευαγγελιστή, γιατί έγραψα παραπάνω οτι η Εκκλησία άφησε ΚΑΙ την Αγία Γραφή. Που το είδες αυτό που λες? Επί 20 χρόνια περίπου (33μ Χ μέχρι το 55 περίπου) η Εκκλησία δεν είχε τίποτα γραπτό. Και βέβαια στο προφορικό λόγο των αποστόλων βασίζονταν η Εκκλησία, αφού δεν είχαν κανένα γραπτό ως τότε.
    Υγ. Στους μουσουλμάνους απαντάνε πολύ όμορφα εδώ http://greekmurtadeen.wordpress.com/

  26. Οι απόστολοι είναι »εντός». Είναι στο σώμα του Κυρίου που έχει κεφαλή τον Ιησού Χριστό.

  27. Βιβή (18:02:45) :
    Συμφωνώ με την Θεοδώρα.Η μοναδική αλήθεια ονομάζεται Ιησούς Χριστός και μας έχει αφήσει μόνο τον λόγο Του την Αγία γραφή,τίποτε άλλο.

    I.Χρυσόστομος : 64.981.33 Οὐδὲν ἔγγραφον παρέδωκεν ὁ Ἰη σοῦς· Ἐκεῖνος ὑμᾶς ἀναμνήσει πάντα.ῃ Οὐχὶ λίθιναι πλάκες͵ οὐδὲ γράμματα ἐγκεχαραγμένα͵ ἀλλ΄ ἡ διάνοια αὐτῶν στήλη τῷ νόμῳ τῷ παρ΄ αὐτοῦ γενήσεται.

  28. @Στέλιος
    ….Ποιός μας βεβαιώνει οτι είναι αυτά και όχι άλλα ή παραπάνω ή λιγότερα βιβλία στην Αγία Γραφή?……
    Ερχεσαι λοιπόν στα λόγια μου , αρχίζεις και αξιολογείς αυτά που διαβάζεις .
    18 χρόνια ήμουν με ιερείς που ερμήνευαν την Αγία Γραφή, (και μη μου πεις τώρα αν ήταν αυτοί με τον Καντιώτη ή με Αλεβιζόπουλο ή με οποιονδήποτε άλλον, ή του παλιού ή καινούριου ημερολογίου, για να με κατατάξεις πάλι)
    Νομίζεις ότι δεν είμαι σε θέση να κατανοήσω αν τα μαύρα με κατεβάζουν,(οι Πανκ και οι Σατανιστές τι φοράνε) αν τα δένδρα με ανεβάζουν,(Ο Ιησούς μιλούσε στη συκιά και τη καταράστηκε) αν τα ζώα με κουράζουν? Τι κολλάται εκεί.

    Αυτό που θέλω να πω να κοιτάμε την ουσία του έργου της μον.Γαβριηλίας και τι αποκομίζεις από αυτό το βιβλίο.

    ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ
    Οσο για την γνώμη των Πατέρων είναι σεβαστή, αλλά ο Ιησούς μας δείχνει τον δρόμο και Αυτός Σταυρώθηκε για μας!!

    Σε ευχαριστώ για το εξομολογήσεις ενός Ισλαμιστή!!!!

  29. @Βιβή
    Πολύ ωραίο αυτό του Ι. Χρυσοστόμου.!!!! Ας το θυμόμαστε

  30. Θεοδώρα (17:00:38) :
    @Βιβή
    Πολύ ωραίο αυτό του Ι. Χρυσοστόμου.!!!! Ας το θυμόμαστε

    Εξαρτάται όμως πως το καταλαβαίνει κανείς.Εδώ μέσα κοντεύω να αναγεννηθώ από τις πολλές παρερμηνείες!

  31. Θεοδώρα, αναφέρομαι στις ερμηνείες των Πατέρων και Διδασκάλων που ήταν άγιοι. Στους αγίους δίνεται φωτισμός. Όχι απλά αν κάποιος είναι ιερέας.

  32. Προσωπικά δεν πήρα καμία θέση για το εν λόγω βιβλίο. Και δεν πολύ συμμετέχω σε αυτά τα θέματα. Αν και θα με ενδιέφερε τι λέει η Εκκλησία επίσημα.

  33. Αγαπητή Θεοδώρα, μήπως θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε όταν λέτε
    «Νομίζεις ότι δεν είμαι σε θέση να κατανοήσω αν τα μαύρα με κατεβάζουν»
    τι εννοείτε, όταν λέτε
    «αν τα δένδρα με ανεβάζουν»
    και τι, όταν λέτε
    «αν τα ζώα με κουράζουν?»

    Επίσης θα ήθελα, αν έχετε τον χρόνο να μου εξηγήσετε, ποια αναλογία βλέπετε μεταξυ της επιλογής των μαύρων ρούχων από τους σατανιστές και τους πάνκ, και του «κατεβάσματος», όπως και αν το εννοείτε. Σύμφωνεί με την οπτική σας επί του θέματος μήπως και η επιλογή του χρώματος από τους ιερείς και μοναχούς, επιλογή πιο μόνιμη ίσως από αυτή των πανκ και σατανιστών;

    Επειδή δυσκολεύομε να δω την σύνδεση της κατάραμένης συκής με το «ανέβασμα» των αγκαλοδενδριτών , ενώ βλέπω περισσότερη σύμπτωση απόψεων των δυτέρων με μανιχαϊκές διδασκαλίες (βλ. σχετ. Αγίου Αυγουστίνου De Moribus Manichaeorum παρ. 17, όπου συν τοις άλλοις βγάζει και χρήσιμα συμπεράσματα από την καταραμένη συκή), αν θέλετε αφιερώστε και σ’ αυτό λίγο χρόνο.

    Αν τώρα σας ενδιαφέρει η προσωπική μου εντύπωση, όταν πρωτοδιάβασα το βιβλίο «Η ασκητική της αγάπης», η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι δεν διαβάζω βίο ορθόδοξης μοναχής. Σε δεύτερη ανάγνωση αντιλήφθηκα ότι το πρόβλημα οφείλονταν στον τρόπο που ήταν γραμμένο το βιβλίο, και ως εκ τούτου δεν μπορούσα να επιρρίψω ευθύνη στην γερίντισσα γι’ αυτό.

    Το συμπέρασμα της υπηρεσίας προς τον πλησίον θα μπορούσα να το βγάλω και διαβάζοντας τη βιογραφία της μητέρας Τερέζας, η οποιασδήποτε άλλης μοναχής κάποιου καθολικού τάγματος, αλλά στο βίο μιας ορθόδοξης ή ενός ορθόδοξου μοναχού/ής περιμένουμε κυρίως να δούμε την πορεία προς την αγιότητα μέσα από την έμπρακτη εφαρμογή της θεωρίας της θέωσης (νήψη).
    Ευχαριστώ.

  34. Αγαπητή Θεοδώρα (16:54:48) : 11.02.2001 στο ρωτάω πάλι.

    Μήπως είσε ξαδέλφη του … Misha;

    Έχεις μπερδέψει πολλά θέματα, τα οποία είναι άσχετα μεταξύ τους .

  35. @Στέφανος
    Το μαύρο χρώμα , δε μπορείς να πείς ότι σου φτιάχνει τη διάθεση. Τώρα γιατί το φορούν οι ιερείς και οι καλόγεροι ,άλλο θέμα.
    Το μαύρο συμβολίζει το σκοτάδι το θάνατο είναι ελλειψη φωτός.
    Εμένα προσωπικά με πιάνει ψυχοπλάκωμα άρα μου κατεβάζει την διάθεση.
    Αρα σου απορροφά ενέργεια (μήπως και η λέξη ενέργεια είναι ανατολίτικής φιλοσοφίας?)
    Τώρα στο ότι τα δένδρα με ανεβάζουν.
    Γράφει η μον.Γαβριηλία όταν νοιώσεις κουρασμένος και ακουμπήσεις σου δίνει ενέργεια. Αλλά στους Αγίους υποκλίνονται τα δένδρα.
    Ο Ιησούς μίλησε στην συκιά και αυτή αμέσως ξεράθηκε( άλλο θέμα γιατί την καταράστηκε) Επομένως τον άκουσε, υπήρχε ενέργεια σ’αυτή.

    Ο Θεός είναι πανταχού παρών και τα πάντα πληρών!!! Αρα πληρεί τα πάντα , και για κάποιον που δεν είναι έτοιμος να δεχτεί την προσευχή προς τον Θεό ,(από αντίδραση ή κάτι άλλο) και πίστεψέ με υπάρχουν δυστυχώς αρκετοί που αντιδρούν, είναι ένα σκαλοπάτι για αυτούς , ν’αρχίσουν να σκέφτονται κάπως διαφορετικά!!!!
    Τώρα ,τα ζώα, συμβολίζουν τα κατώτερά μας ένστικτα, σωστά? Επομένως ,το να τα χαϊδολογείς συνεχώς και ν’ασχολείσαι μαζί τους, νομίζεις, ότι σου κάνουν παρέα ,ότι είναι ο καλύτερος σύντροφος,αρχίζεις και γίνεσαι απόμακρος , λένε αρκετοί, πολύ πιο υπάκουος είναι ο σκύλος μου από το παιδί μου, σε απομακρύνουν από το στόχο σου,εγκλωβίζεσαι με αυτά ,αρα σου ρίχνουν τη διάθεση( σε κατεβάζουν).

  36. @ Στέφανος
    Πολύ σωστά μιλάς……στο βίο μιας ορθόδοξης ή ενός ορθόδοξου μοναχού/ής περιμένουμε κυρίως να δούμε την πορεία προς την αγιότητα μέσα από την έμπρακτη εφαρμογή της θεωρίας της θέωσης (νήψη).

    Ιακώβου επιστολή 2.14-26
    Ποιά είναι η ωφέλεια αδελφοί μου , εάν λέγη κανείς ότι έχει πίστιν, δεν έχει όμως έργα? Μήπως είναι δυνατόν η πίστις του να τον σώση? ……..απόδειξέ μου ότι έχεις πίστιν χωρίς έργα και εγώ θα σου αποδείξω από τα έργα μου την πίστιν μου……..

    Κατά Ιωάννην 13.1-22
    …..έβαλε νερό εις την λεκάνην και άρχισε να πλένει τα πόδια των μαθητών του και να τα σφογγίζει με την ποδιά, με την οποίαν ήτο ζωσμένος…….. Εαν λοιπόν εγώ, ο Κύριος και Διδάσκαλος , έπλυνα τα πόδια σας, και σεις οφείλετε να πλένετε τα πόδια ό ένας του άλλου.
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΑς ΕΔΩΚΑ ΔΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΚΑΘΩΣ ΣΑΣ ΕΚΑΝΑ ΕΓΩ.!!!!

    Υπηρεσία λοιπόν με αδιάλειπτη προσευχή!!!!! Εμπρακτη εφαρμογή της θεωρίας της θέωσης.
    Ευχαριστώ!!!

  37. Ο Ιερός Αυγουστίνος περιφρονούσε την Αγία Γραφή στην αρχή ,αν θυμάσαι ,στο τέλος όμως βρήκε την Αλήθεια μέσα σε Αυτή πάντα προσευχόμενος.

  38. @Ταγαράκης
    Εχω μπλέξει τα θέματα εννοείτε , το ότι βρίσκομαι στη σελίδα του ασκ.αγ. ..ρείκι? και απαντώ για τα μαύρα , τα δένδρα και για τα ζώα?
    Εχω αργό ιντερνετ συγγνώμη και δε μπορώ ευκολα να πηγαίνω στις άλλες σελίδες, γιαυτό και απαντώ σε μία όλα μαζί.

  39. ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΕΔΩ: https://egolpio.wordpress.com/2010/06/24/mavra_rouxa/

  40. Απάντηση στη Θεοδώρα

    Αγαπητή Θεοδώρα, διάβασα διάφορα σχόλιά σου.

    Ή δεν ξέρεις τι σου γίνεται

    ή προσπαθείς συνειδητά να οδηγήσεις τους άλλους σε σύγχυση.

    Αν θέλεις να βρεις την Αλήθεια (δηλαδή τον Ιησού Χριστό),

    φρόντισε να βρεις ένα καλό πνευματικό πατέρα και να ακολουθήσεις τις συμβουλές του.

    Διαφορετικά προκαλείς ζημία και στον εαυτό σου

    και σε αυτούς οι οποίοι μπορεί να επηρεάζονται από αυτά που γράφεις.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ετικετοσύννεφο

Follow

Ενημερωθείτε για κάθε νέα δημοσίευση στο email σας.

Μαζί με 2.047 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: