Μπροστάρης ο Αρχιεπίσκοπος ενάντια στην αποχριστιανοποίηση της χώρας

6 10 2010

 

Συνεδρίαζε για δεύτερη μέρα σήμερα Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2010 η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρεία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Romfea.gr» ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, εξέφρασε την ανησυχία του για το θέμα της αποχριστιανοποίησης της Ελλάδος. Συγκεκριμένα Μητροπολίτης της Κεντρικής Ελλάδος μιλώντας στην «Romfea.gr», τόνισε, ότι  «μετά από προσωπική πρόταση του Αρχιεπισκόπου αποφασίστηκε  η ειδική Συνοδική επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητος να μελετήσει τα βιβλία των Θρησκευτικών, της Ιστορίας και των Νεοελληνικών Κειμένων.»

«Επίσης, αποφασίστηκε η Ιερά Σύνοδος να κάνει διάβημα προς το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ώστε να διορθωθούν τα εν λόγω βιβλία», πρόσθεσε στην «Romfea.gr» ο Μητροπολίτης.

Για το εν λόγω θέμα μίλησε στην Ιεραρχία και ο Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός, ο οποίος φαίνεται να είπε ότι «Όλα αυτά τα οποία γίνονται, είναι γιατί η οικονομική κρίση είναι αποτέλεσμα της ηθικής κρίσης. Η οποία ηθική κρίση οφείλετε, στο ότι δεν υπάρχει Παιδεία…» Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Γερμανός ανέφερε, ότι «αρχίζει η Κυβέρνηση και γκρεμίζει το υπόβαθρο της Παιδείας, διότι δεν έχει μέσα τα Θρησκευτικά την και την Ιστορία της Πατρίδας μας…»

Πολλοί ήταν εκείνοι οι Μητροπολίτες που εξέφρασαν και αυτοί την ανησυχία τους, όσον αφορά την αφαίρεση του Σταυρού από την Ελληνική σημαία, όχι από το κοντάρι αλλά από το ύφασμα.

Αφού η συζήτηση είχε προχωρήσει πήρε το λόγο και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής κ. Δανιήλ, ο οποίος απευθυνόμενος προς τον Αρχιεπίσκοπο μεταξύ άλλων τόνισε: «Βεβαίως και να το κάνουμε αυτό το πράγμα με τα βιβλία, απλώς εγώ θα ήθελα να σας ενημερώσω, ότι όταν είχε γίνει κάτι παρόμοιο επί προκατόχου σας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μας έστειλε μια αρνητική απάντηση και μας είπε, ότι δεν έχει κανένα λόγο η Ιερά Σύνοδος για τα θέματα αυτά»

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος απαντώντας στον Μητροπολίτη Καισαριανής κ. Δανιήλ, τόνισε: «Δεν πειράζει Άγιε Καισαριανής, εμείς θα κάνουμε την δουλειά μας!»

Τέλος, να αναφερθεί, ότι Μητροπολίτης της Πελοποννήσου απευθυνόμενος προς τον Αρχιεπίσκοπος τόνισε ότι «Μακαριώτατε, στα πρόβατα υπάρχει πάντα ένας ποιμένας, έτσι και στην Εκκλησία πρέπει να υπάρχει ένας που πρέπει να είναι μπροστάρης και να βγαίνει μπροστά. Και εδώ είστε εσείς Μακαριώτατε! Εσείς θα δημιουργήσετε τις υποθέσεις, εσείς είστε εκείνος ο οποίος θα χαράξει τον δρόμο και εμείς θα ακολουθήσουμε…»

ΑΠΟ ΤΗ ΡΟΜΦΑΙΑ


Ενέργειες

Πληροφορίες

23 σχόλια

6 10 2010
Ευάγγελος

Συγχωρήστε μου την ίσως κακή προαίρεση, όμως θα ήθελα να εκφράσω το λογισμό μου αναμένοντας να με διορθώσετε:
Καλά και άγια όλα αυτά, όμως δεν θα ήταν καλύτερα να μας εξηγήσουν τι ακριβώς εννοούν με τον όρο “αποχριστιανοποίηση”; Διότι δεν είδα να γίνεται λόγος από τους Επισκόπους περί του σωτηριώδους έργου τής Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας με σκοπό την εκ νεκρών Ανάσταση. Αντιθέτως, οι Επίσκοποι -πλην ελαχίστων, ίσως, εξαιρέσεων- δείχνουν να αντιμετωπίζουν τον Χριστιανισμό κυρίως σαν ένα πλαίσιο αρχών και κανόνων με στόχο την καλλιέργεια της πολιτιστικής ταυτότητας, της φιλοπατρίας, άντε και της ηθικής ή του ευσεβισμού. Ούτε λόγος περί της Ορθοδοξίας ως Αποκαλύψεως του Θεού ένεκα της απείρου αγάπης Του, με σκοπό την κατά χάριν θέωσι του ανθρώπου.
Επομένως ή δεν προσδοκούν ανάσταση νεκρών ή προσδοκούν μεν, το αναφέρουν κεκλεισμένων των θυρών δε, από φόβο μήπως χαρακτηρισθούν γραφικοί από την ορθολογιστική κοινωνία στην οποία ζούμε. Και στις δύο περιπτώσεις, ωστόσο, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: Δεν ομολογούν Χριστό (και δεν θα τους ομολογήσει και ο Χριστός στον Πατέρα Του)..!

6 10 2010
egolpion

Τελικά τι θέλεις. Αρχιεπίσκοπο νηπτικό ή πολιτικό; Διότι καλά τα λες αλλά οι περισσότεροι λένε “γιατί δεν μιλάει“. Όταν μιλάει τότε ‘πολιτικολογεί’ και όταν προσεύχεται τότε είναι ‘άφαντος’. Η Εκκλησία έχει και άποψη και παρουσία, όχι όπως την οραματίζονται οι διάφοροι ταλιμπανέζοι στο πεζοδρόμιο να πετάει πέτρες αλλά στο στασίδι να λιώνει από την προσευχή. Εμπιστευθείτε επιτέλους την Εκκλησία μας. Είναι η Νύμφη Του και υποσχέθηκε να την κρατήσει έως της συντελείας του αιώνος.

6 10 2010
Ευάγγελος

@ egolpion

;;;!!!

6 10 2010
egolpion

καλά ντε, δεν τα λέω για σένα, απλά βαρέθηκα τους βιαστικούς…

6 10 2010
pilotos91

Να κάνω και εγώ μια τοποθέτηση λίγο διαφορετική.
Σημασία δεν έχουν μόνο τα βιβλία, αλλά και ο διδάσκων καθηγητής.
Ακόμα κι αν τα βιβλία είναι αντίθετα, αποχριστιανικοποιημένα, ο σωστός εκπαιδευτικός ξέρει να αντλεί στοιχεία που θα τον βοηθήσουν στο έργο του.

Φρονώ, όμως, ότι πάλι η Ιεραρχία αντιδρά σε θέματα ΑΚΑΙΡΑ.Τα βιβλία αυτά διδάσκονται μερικά χρόνια. Θα κάνουν μια επιτροπή, να μελετήσουν, τι ; Μέχρι να τα μελετήσουν, θα έχουν … αλλάξει ! Θα ήταν προτιμότερο να δημιουργήσει ιστοσελίδα,όπου έγκριτοι Πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί να ανεβάζουν εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με τα διδασκόμενα βιβλία.

Το ζητούμενο, σήμερα, για όλους όσους βρισκόμαστε στην Εκπαίδευση είναι άλλο. Το νέο πρόγραμμα του Ενιαίου Λυκείου εξοβελίζει σε μαθήματα Επιλεγόμενα ( ουσιαστικά καταργούμενα ) τα Αρχαία Ελληνικά, την Ελληνική Ιστορία ( από Βυζάντιο μέχρι σήμερα ) και τα Θρησκευτικά. Στη κρισιμότερη ηλικία, τα παιδιά στρέφονται σε ένα καθαρό ατομικό πρόγραμμα, με μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση των προσωπικών, υλικών στόχων του μαθητή.
1) Με δύο χρόνια ή και τρία χρόνια χωρίς Αρχαία Ελληνικά, απομακρύνεται ο μαθητής από τη γλώσσα της Καινής Διαθήκης και των Ακολουθιών της Εκκλησίας. Σε λίγο,ακόμα περισσότερα άτομα δεν θα μπορούν να κατανοούν το εύρος των νοημάτων της Αγίας Γραφής και της Θείας Λατρείας και θα πέφτουν ευκολότερα θύματα ξενόφερτων αιρέσεων, που θα χρησιμοποιούν κακέχτυπες “μεταφράσεις” …
2) Η Βυζαντινή και η Νεότερη Ιστορία γίνονται απλά κεφάλαια μέσα στην Ευρωπαϊκή. Θα ήθελα να μάθω, εάν στις χώρες της ΕΕ μαθαίνουν Ευρωπαϊκή ιστορία με αρκετά κεφάλαια της Ελληνικής ιστορίας. Ας μας διαφωτίσουν οι έχοντες “γνώση”… Ελληνική ιστορία “τέλος” ; Αφού δεν μπόρεσαν να αλλάξουν τα βιβλία, καταργούν τα μαθήματα ;
3) Για τα Θρησκευτικά : Είναι φανερή η υποβάθμισή του, με την μετατροπή του σε επιλεγόμενο μάθημα από την Α’ Λυκείου.Σε κανένα άλλο σχολικό μάθημα δεν αποκόπηκε η θεωρία του μαθήματος από την πρακτική. Η Εκκλησία της Ελλάδος όφειλε να ξεκαθαρίσει ότι το μάθημα αυτό έχει και πρακτικές προεκτάσεις στη λειτουργική της Εκκλησίας και στη συμμετοχή στα Μυστήρια. Τώρα, μετά την αποκοπή της πρακτικής πλευράς, καταργείται και η θεωρία,καταργείται σχεδόν κάθε ανθρωπιστικός προσανατολισμός της Παιδείας, πλην της μηχανικής εκμάθησης της Νεοελληνικής Γλώσσας σε συνδυασμό με το “αφυδατωμένο” μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Πράγματι, η Εκκλησία ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΘΕΙ ΠΟΤΕ. Αλλά μπορεί να σβήσουν τοπικές εκκλησίες, όπως έγινε στη Μικρά Ασία, στον αραβικό κόσμο. Για την Εκκλησία το ΒΑΡΟΣ είναι, πλέον, ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ : ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ , ΤΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΤΗΣ. ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ;ΠΩΣ ΘΑ ΔΡΑΣΕΙ ;

Από την υποβάθμιση των μαθημάτων αυτών χαμένη δεν θα είναι η ανά τον κόσμο Ορθόδοξη Εκκλησία. Μπορεί να “βλαφθεί” μακροπρόσθεσμα η τοπική Εκκλησία της Ελλάδος από μια ενδεχόμενη απομάκρυνση ( και ) των νέων γενιών από τους ναούς.Το σίγουρο, όμως, είναι ότι ο νέος προσανατολισμός του Ενιαίου Λυκείου βλάπτει σοβαρά την Ελλάδα, τον Ελληνισμό, το γένος των Ρωμιών,την Κοινωνία γενικότερα. Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί ΔΕΝ ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ γιατί η Εκκλησία είναι ακλόνητη ( Ματθ, 16:18 ). Ως Έλληνες Ρωμιοί δεν θα αφήσουμε να περάσει το νέο,σχεδιαζόμενο ΕΓΚΛΗΜΑ σε βάρος της Ελλάδας και της Ιστορίας.ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ… Αντίβαρο, ακους ;

6 10 2010
υιος ασωτος

Δόξα τω Θεό η αρχή έγινε, φυσικά αυτό δεν φτάνει, όμως υπάρχουν Ιεράρχες που κατά κάποιον τρόπο θα μπορέσουν να λειτουργήσουν, τους λύνονται τα χέρια. Μεγάλη η δουλειά το μάζεμα υπογραφών, φαίνεται υπάρχουν αυτιά που ακούν και μάτια που βλέπουν την ευλογημένη προσπάθεια, Ο Άγιος Θεός θα προστρέξει. Προσπάθεια και προσευχή, ακόμη, μέσα στην Εκκλησία κοντά στους Ιερείς, τους λειτουργούς, υπάρχουν, χέρι, χέρι, θα ανατραπεί η κατάσταση προς όφελος της Δόξης Του Τριαδικού Θεού, δεν θα μας αφήσει Ο Κύριος, μας αγαπά, μας λυπάται, το μόνο που χρειάζεται να τον ζητήσουμε. Αμήν.Είναι ένα ελπιδοφόρο μήνυμα, πρέπει να φτάσει σε όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία, υπάρχουν Χριστιανοί σε όλο τον κοινωνικό ιστό, πρέπει να πάρουν το μήνυμα και από τον άμβωνα και όπως μπορεί να φτάσει, από το χέρι και τον λόγο μας και με την Ευλογία του Άγιου Θεού δεδομένη, ναι υπάρχει, σε έναν καλόν καλό αγώνα και όλα θα πάνε κατ’ ευχή.

7 10 2010
aristea

Ο Ευαγγελος με καλυψε πληρως!!!!!!

8 10 2010
παναής

Αγαπητώ μου Εγκόλπιο,εμείς οι “δήθεν”πιστοί έχουμε εμπιστοσύνη στην Εκκλησία του Χριστού μας!Εμπιστοσύνη στην Ιεραρχία δεν έχουμε!Καλά ο άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος δεν ήταν νηπτικός και μιλούσε;Ο Μέγας Βασίλειος;Ο Μέγας Αθανάσιος;Και οι αληθινοί ηγέτες ξεχωρίζουν στις μέρες μας διότι μιλούν εκεί που πρέπει και νήφουν εκεί που πρέπει!Οι ηγέτες άν ήταν ορθός εκκλησιολογικά (μέσα στα ορθόδοξα πλαίσια και όχι στα παπικα)τοποθετημένοι και Χριστοκεντρικά!Δέν θα είχαμε όλα αυτά τα προβλήματα!Οι Ιεράρχες(ορισμένοι τουλάχιστον)εάν έλεγαν αλήθειες θα διώκονταν όπως τον Επίσκοπο Αρτέμιο Ράσκας και Πριζρένης!Ένα παράδειγμα προς μίμιση!Το ίδιο και οι κληρικοί μας εάν διώκονται άδικα όπως τον Συμεών Βιλόφσκυ τότε κάνουν καλά το έργο τους!!!

8 10 2010
egolpion

Δεν διαφωνώ! Πιστεύω όμως ότι ακόμα δεν φτάσαμε στο σημείο να έχουμε άχρηστους ποιμένες.

8 10 2010
Στελιος

”Άχρηστους ποιμένες”? Πόσο άχρηστος ηταν ο φιλοπρωτεύον Διοτρεφής που δεν δέχονταν τον απόστολο Ιωάννη και μάλιστα έβγαζε απο την εκκλησία όσους τον δέχονταν. Και μάλιστα φλυαρώντας εναντίον του με λόγους πονηρούς. Ο απόστολος Ιωάννης ομως δεν τον αποκαλεί ”άχρηστο”, αν και ηταν. Ή ο άλλος ο λειτουργός της τοπικής εκκλησίας στις Σάρδεις που ηταν νεκρός πνευματίκά και είχε παρασύρει στην νέκρωση μεγάλο μέρος της εκκλησίας. Αν δεν τόλμησαν οι απόστολοι να μπουν μπροστά αλλα άφησαν τα πάντα στα χέρια του Θεού (υπερασπιζόμενοι βέβαια την αλήθεια), θα τολμήσουν οι σημερινοί ιεράρχες?

8 10 2010
Ευάγγελος

Κωστή μου, προκειμένου να μην το εκλάβεις σαν “κόντρα” ή σαν διάθεση να κάνω τον έξυπνο, σου γράφω τη γνώμη μου απευθείας, παρότι, ομολογουμένως, είσαι μέσα στα πράγματα πολύ περισσότερο από μένα:

Σαφώς το ποιος είναι άχρηστος και ποιος δεν είναι, ποιμήν ή ποιμενόμενος, το γνωρίζει μόνον ο Θεός. Εμείς ούτε μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ούτε, πολύ περισσότερο, να καταδικάσουμε κάποιον ή κάποιους.

Μπορούμε, ωστόσο, κι έχουμε υποχρέωση να παρατηρούμε όσα δημοσίως πράττουν ή αντιστοίχως δεν πράττουν οι ποιμένες μας, ώστε εκφραζόμενοι, κοσμίως και με σεβασμό πάντοτε αλλά και χωρίς να χαϊδεύουμε αυτιά, να τους επισημαίνουμε τον κίνδυνο, όταν νομίζουμε ότι διακρίνεται τέτοιος στον ορίζοντα.

Τον Ποιμένα των ποιμένων, που δεν είχε κι ανάγκη, τον ζέστανε το χνώτο των αλόγων ζώων μέσα στη φάτνη. Εμείς, πολύ περισσότερο, δεν θα πρέπει να ζεσταίνουμε με το δικό μας χνώτο, ακόμη κι αν αυτό είναι κάποιες φορές δυσάρεστο, τους δικούς μας ποιμένες, που είναι κι άνθρωποι κι έχουν όντως ανάγκη προστασίας (ακόμη κι απ’ τον ίδιο τους τον εαυτό), εν αντιθέσει με τον νεογέννητο Θεάνθρωπο;
Στην περίπτωση που ο τσοπάνης πάθει ατύχημα στο βουνό και δεν μπορεί να μετακινηθεί αμέσως, εάν τα πρόβατα δεν τον βάλουν στη μέση να τον προστατεύσουν απ’ το κρύο, μπορεί να μείνουν ζωρίς τσοπάνη, να σκορπιστούν και στο τέλος να τα φάει ο λύκος.
Προστασία, ωστόσο, δεν είναι μόνο να τους υπερασπιζόμαστε όταν συκοφαντούνται, αλλά και ν’ ασκούμε καλόπιστη κριτική όταν νομίζουμε ότι σφάλλουν.

Ο λαός του Θεού αποτελεί ή έστω πρέπει ν’ αποτελεί, χάριτι Θεού, τη συνείδηση της Εκκλησίας.
Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι έχει καταργηθεί πλέον το ουσιαστικό του πράγματος, ο λαός του Θεού έχει “εξουσία”, με βάση την Ορθόδοξη Παράδοση, να φωνάζει πρώτος “άξιος” ή, αντιστοίχως, “ανάξιος”, παρότι “αγνοεί”, επειδή τη συγκεκριμένη στιγμή, κατ’οικονομίαν, τον φωτίζει το Άγιο Πνεύμα.
Ο λαός του Θεού έφυγε κάποτε απ’ την Αγιά Σοφιά φωνάζοντας εναντίον του φιλοπαπικού Πατριάρχη Ιωάννη Βέκκου (1275-1283) “αυτοκράτορα έχουμε, Πατριάρχη δεν έχουμε”.

Υπακοή ναι, σεβασμός ναι, αλλά όχι αδιάκριτη υποδούλωση προκειμένου να “έχουμε το κεφαλάκι μας ήσυχο” ή να “τα έχουμε καλά με τη θρησκευτική εξουσία”, ακόμη κι αν της οφείλουμε ευγνωμοσύνη.
Εάν, επί παραδείγματι, μας ελεήσει μασόνος, θα κάνουμε προσευχή με πόνο για τη σωτηρία της ψυχής του, αλλά δεν θα γίνουμε και μεις μασόνοι, προκειμένου ο ευεργέτης μας να μην μας χαρακτηρίσει αγνώμονες.
Να προσκυνούμε την Ιερωσύνη ή την Αρχιερωσύνη, αλλά να μην κλείνουμε τα μάτια στα έργα και τις ημέρες των προσώπων που αξιώθηκαν την πρώτη ή τη δεύτερη, διότι υπάρχει κίνδυνος να καταντήσουμε ακόμα κι αιρετικοί, λόγω συμφέροντος ή έστω καλής προαίρεσης.
Τα γνωρίζεις και τα έχεις εκφράσει όλα αυτά, όμως διακρίνω μια αντιφατικότητα στη συμπεριφορά σου η οποία με παραξενεύει. Εκτός εάν λέμε το ίδιο πράγμα, πιάνοντάς το από διαφορετική άκρη.

Νομίζω ότι το να εκφράζουμε την απορία και τη διαφωνία μας, ακόμη και την αγανάκτησή μας αλλά με σεβασμό, ότι η Ιερά Σύνοδος δεν έπραξε ορθώς ή παρέλειψε ή απέφυγε κάτι δεν αποτελεί ιεροκατάκριση, αρκεί να γίνεται χωρίς εμπάθεια, με διάθεση οικονομίας και προκειμένου να “κάνουμε αγάπη”. Ιεροκατάκριση είναι να καταδικάζουμε συλλήβδην ιερωμένο εξαιτίας μιας αβλεψίας του ή να του βγάζουμε τ’ άπλυτα, υπαρκτά ή ανύπαρκτα, στη φόρα.
Κλείνοντας, διερωτώμαι: Έβαλε πρόσκομμα ο πονηρός και βιώνουμε μια νέα Βαβέλ ή κάτι συνέβη στη ζωή σου που σε τρόμαξε υπέρ το δέον;

Με την εν Χριστώ αγάπη (όση) :-)
Ευάγγελος

8 10 2010
Ευάγγελος

@ egolpion

Ξέχασες να γράψεις διευθύνσεις και αριθμούς ταυτοτήτων… lol

8 10 2010
egolpion

ΕΠΑΚΟΥΣΑΙ σου Κύριος ἐν ἡμέρᾳ θλίψεως, ὑπερασπίσαι σου τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ ᾿Ιακώβ.
ἐξαποστείλαι σοι βοήθειαν ἐξ ἁγίου καὶ ἐκ Σιὼν ἀντιλάβοιτό σου.
μνησθείη πάσης θυσίας σου καὶ τὸ ὁλοκαύτωμά σου πιανάτω. (διάψαλμα).
δῴη σοι Κύριος κατὰ τὴν καρδίαν σου καὶ πᾶσαν τὴν βουλήν σου πληρώσαι.
ἀγαλλιασόμεθα ἐν τῷ σωτηρίῳ σου καὶ ἐν ὀνόματι Κυρίου Θεοῦ ἡμῶν μεγαλυνθησόμεθα. πληρώσαι Κύριος πάντα τὰ αἰτήματά σου.
νῦν ἔγνων ὅτι ἔσωσε Κύριος τὸν χριστὸν αὐτοῦ· ἐπακούσεται αὐτοῦ ἐξ οὐρανοῦ ἁγίου αὐτοῦ· ἐν δυναστείαις ἡ σωτηρία τῆς δεξιᾶς αὐτοῦ.
οὗτοι ἐν ἅρμασι καὶ οὗτοι ἐν ἵπποις, ἡμεῖς δὲ ἐν ὀνόματι Κυρίου Θεοῦ ἡμῶν μεγαλυνθησόμεθα.
αὐτοὶ συνεποδίσθησαν καὶ ἔπεσαν, ἡμεῖς δὲ ἀνέστημεν καὶ ἀνωρθώθημεν.

Κύριε, σῶσον τὸν βασιλέα, καὶ ἐπάκουσον ἡμῶν, ἐν ᾗ ἂν ἡμέρᾳ ἐπικαλεσώμεθά σε.

Ψαλμός 19

8 10 2010
egolpion

…ούτοι εν άρμασι και ούτοι εν ίπποις! Ημείς δε ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΚΥΡΙΟΥ ΘΕΟΥ ΗΜΩΝ!

Η απάντηση της Γραφής στην εκκοσμίκευση του Εκκλησιαστικού φρονήματος! Όσοι επιθυμούν να μάθουν περισσότερα ας ακούσουν ή καλύτερα ας μελετήσουν τις ομιλίες του παπα Κώστα περί εκκοσμικεύσεως:
http://www.floga.gr/02022006.asp

8 10 2010
Ευάγγελος

@ egolpion

Ε, πας γυρεύοντας: ;;;!!!

8 10 2010
Στέφανος

Έχουμε εμπιστοσύνη στη Ιεραρχία ως θεσμό και όχι ως πρόσωπα.

Γνωρίζουμε ποιους έχουμε μπροστά μας, ποιους δίπλα μας, ποιους πίσω μας και Ποιον πάνω μας.

Μετράμε τις δυνάμεις μας, τις δυνατότητές μας, ξεκαθαρίζουμε τις προθέσεις μας, και αναλόγως την ευλογία που παίρνουμε το παλεύουμε.

Βοήθεια περιμένουμε μόνο άνωθεν, έτσι, για να μη μας προκύψει καμιά έκπληξη.

Χρειάζεται διάκριση και ιδιαίτερη προσοχή, μήπως χωρίς να το καταλάβουμε περάσουμε απέναντι και κάνουμε Αποτρίχωση.
(sorry, Κώστα, οι Αποτριχωμένοι πάλι μαζί σου θ’ ασχολούνται το βράδυ).

Προσωπικά με ικανοποιεί η κίνηση της Ιεραρχίας, κατά το κάλιο αργά παρά ποτέ.

8 10 2010
egolpion

Δεν ακολουθούμε το Νεοεποχίτικο “δίκαιο” που τους θέλει όλους ένοχους μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου! Οι Ιεράρχες μας είναι οι ποιμένες μας. Αν αποδειχθούν πλανεμένοι-αιρετικοί το ξανασυζητάμε. Μέχρι τότε οφείλουν όλοι υπακοή στους Επισκόπους.

ΥΓ: Τι είναι η Αποτρίχωση; 

8 10 2010
Ευάγγελος

@ Στέφανος

Ναι, αλήθεια, τι εννοείς με την αποτρίχωση;..

8 10 2010
Ευάγγελος

Τους ξυρισμένους παπικούς;

8 10 2010
egolpion

χαχαχαχαχαχαχα!
Ωχ…θα έχουμε θέμα πάλι!

8 10 2010
Ευάγγελος

@ egolpion

Με μπέρδεψες… Το γέλιο κολλάει στο “;;;!!!” ή στους παπικούς;

8 10 2010
egolpion

οχι! στην …αποτρίχωση, αλλά τι να σου λέω τώρα! παρε τηλ.

8 10 2010
Στέφανος

Σωστός!