Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ του Feng Shui.

5 07 2010

Στον ύπνο το κεφάλι να είναι προς την Ανατολή ή το Νότο. Όχι Βορρά ή Δύση.

Από το “Ορθόδοξον” βιβλίον Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ [έκδοση Δ' - σελ.331]

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...


Ενέργειες

Πληροφορίες

21 σχόλια

5 07 2010
Αννα

ξεχασατε να πειτε οτι για να υπαρχει δυναμη στον ανθρωπο και σωστος διαλογισμος ωστε να επικοινωνει με τον θεο,ενα πραγμα πρεπει να υπαρχει πανω απο το κρεβατι του ωστε να ανατρεπει τα παντα, αυτο ειναι η εικονα του Ιησου Χριστου, ειναι τα παντα για τον ανθρωπο και ας ειναι σε οποια κατευθυνση θελει,οι κινεζοι εχουν δικους τους θεους για αυτο και λεν αυτα, εμεις εχουμε τον Χριστο αυτος μας ειπε να τον ακολουθησουμε και θα κερδισουμε τα παντα και εδω και στην αλλη ζωη, δεν μας ειπε σε ποια θεση να κοιμομαστε, ο χριστος κοιταει την καρδια μας και το νου και οχι που ειναι το κρεβατι μας,οταν η ψυχη ειναι ολο χαρα και αγαλιαση υπαρχει ο χριστος τοτε οπου και να κοιμηθει ειναι χαρουμενη,γιατι οπως και το σωμα τρεφεται υλικα με φαγητο ετσι και η ψυχη ζηταει να τραφει να ειναι και αυτη υγιης οπως το σωμα και φυσικα αυτος που την γιατρευει ειναι ο Χριστος, για αυτο οταν υπαρχει ειναι ολα γαληνια.

5 07 2010
κομόντο

Την έχουμε μαγνητοφωνημένη την Γερόντισσα να το λέει αυτό; Αν ναι, σίγουρα θα ήταν κάτι που έμαθε ζώντας στις Ινδίες από τους ντόπιους και το πίστεψε. Εκεί πέρα αυτά ο κόσμος τα βλέπει κάπως σαν επιστήμη. Άλλωστε πολλά στοιχεία του Feng Shui έχουν να κάνουν με την ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ κλπ. Όπως για παράδειγμα πολλά αρχαία ελληνικά φαινομενικά είναι παγανιστικά, αλλά στην πραγματικότητα είναι κάτι άλλο, π.χ. προφητικές αποκαλύψεις του Θεού (βλ. την τραγωδία “Προμηθεύς Δεσμώτης” του Αισχύλου, όπου περιγράφεται με σαφήνεια εφάμιλλη της Παλαιάς Διαθήκης η έλευση του Χριστού μετά από περίπου 400 χρόνια!).

Έχω και εγώ να σας κάνω μια ερώτηση, επί της ίδιας βάσεως: Η Ραχήλ πού έμαθε για τους μανδραγόρες και ο Ιακώβ και τα παρδαλά ραβδιά που κάνουν (υποτίθεται) τα αρνάκια να συλλαμβάνονται παρδαλά;;;;;;; Μήπως από τους ΧΑΛΔΑΙΟΥΣ; Αυτά είναι στην Αγία Γραφή (Γένεσις κεφ. 30)!!!

5 07 2010
κομόντο

Δεν μπορείς να πετάς ολόκληρους μεγάλους πολιτισμούς στα σκουπίδια επικαλούμενος κάποιες θρησκευτικές πλάνες των ανθρώπων! Και αυτοί είχαν κάποιες γνώσεις, επιστημονικές κλπ.

5 07 2010
egolpion

Τα παρδαλά ραβδιά μήπως έχουν περάσει στην Παράδοση της Εκκλησίας μας και δεν το ξέρουμε; Και γιατί τώρα αμφισβητείς τα γραφωμενα του βιβλίου; Τόσο καιρό φωνάζουμε πως κάτι δεν πάει καλά με το βιβλίο, εσύ τώρα ξύπνησες; Για προσπάθησε περισσότερο και κάτι θα βρείτε με τους φίλους σου να δικαιολογήσεται και το ‘ορθόδοξο’ φενγκ σούι! Δεν βρήκατε κάνα γέροντα (ακόμα) να μας λέει να κοιμώμαστε προς την Ανατολή; Για ψάξτε βρε παιδιά!

5 07 2010
egolpion

Θεωρείς ότι πετάω “ολοκληρους πολιτισμούς” στα σκουπίδια επειδή θεωρώ το φενγκ σούι δαιμονικό; Πολύ παρέα κάνεις με ομοιοπαθητικούς και βελονιστές και σου πήραν τα μυαλά αγόρι μου.

5 07 2010
Άρτεμις

Άλλη μέθοδος όπου εφαρμόζεται ο ταοϊστικός αυθορμητισμός είναι η μαντεία και η γεωμαντεία, η επονομαζόμενη Φόνγκ Σουέι ή Φένγκ Σούι (κυρ. άνεμος και νερό).
Σύμφωνα με την γεωμαντεία, η φύση είναι γεμάτη κακοποιές πνοές και τα σπίτια πρέπει να χτίζονται μόνο σε μέρη που δέχονται αρμονικές ακτινοβολίες από τα άστρα, και όπου τα δύο ενεργειακά ρεύματα του δράκου και της τίγρης – το γιν και το γιανγκ της γης- συνδυάζονται αρμονικά. Πιστεύεται ακόμα ότι αν οι άνθρωποι χτίζουν σε τέτοια ευνοϊκά σημεία τους τάφους των προγόνων τους, τότε τα προγονικά πνεύματα, ευχαριστημένα, γίνονται πρόξενοι καλοτυχίας για τους απογόνους τους και τους στέλνουν ευλογίες, που μπορούν να τους οδηγήσουν μέχρι την άνοδο στον αυτοκρατορικό θρόνο! Για να φανεί ποιες είναι οι ευνοϊκές για χτίσιμο περιοχές, χρησιμοποιούνται γεωμάντεις που ερμηνεύουν τα σχήματα των λόφων, των βουνών, των πεδιάδων, με ειδικές πυξίδες και αυθόρμητη έμπνευση – και βέβαια πληρώνονται αδρά για τις υπηρεσίες τους. Να μερικές από τις πληροφορίες που παρέχουν: “Αν ένας λόφος μοιάζει σε γενικές γραμμές με ένα φαρδύ καναπέ, τότε η επιρροή θα κάνει τους γιους και τους εγγονούς σας να πεθάνουν από πρόωρο και βίαιο θάνατο. Αν χτίσετε σε ένα βουνό που μοιάζει με αναποδογυρισμένη βάρκα, τότε οι κόρες σας θα είναι πάντα άρρωστες και οι γιοι σας θα φυλακιστούν για αρκετό καιρό.” Εκτός από το χτίσιμο των σπιτιών και των τάφων, υπάρχουν ειδικές συμβουλές για το φύτεμα των δέντρων, τον προσανατολισμό των δωματίων και των επίπλων κ.α.
Μαρία Δημητριάδου Η αλήθεια για τις πολεμικές τέχνες σελίδες 30-31 εκδόσεις Νεκτάριος Παναγόπουλος
Πρόλογος Πρωτ. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού

5 07 2010
κομόντο

Το “δεν μπορείς να πετάς” δεν αναφερόταν στο πρόσωπο του Εγκολπίου! Χρησιμοποίησα το β΄ ενικό ως τρόπο του λέγειν.

5 07 2010
κομόντο

Ο Γέροντας Παϊσιος είπε ότι υπάρχει ΚΑΙ καλός βελονισμός, αρκεί να μην πέσουμε τελείως με τα μούτρα: http://agioritis.pblogs.gr/2010/07/peri-ygeias-omoiopathhtikhs-kai-belonismoy.html

5 07 2010
κομόντο

Μπορεί ψυχοσωματικά να παίζει ρόλο το πώς μπαίνουν στο δωμάτιο οι ακτίνες του ήλιου ή κάτι τέτοιο. Δεν το ξέρω αυτό. Και λάθος να είναι, τί σημασία έχει; Και οι φωτισμένοι της Παλαιάς Διαθήκης είχαν τέτοιες “περίεργες” δοξασίες. Άνθρωπος ήταν και η Γαβριηλία και *μπορεί* να είχε ΟΧΙ πνευματικές πλάνες, αλλά να έκανε λάθη πάνω σε θέματα υγείας και τα συναφή.

5 07 2010
κομόντο

Η Άννα τα λέει πάρα πολύ σωστά!

6 07 2010
Anestis

Έχω ξαναγράψει εδώ και γι’ αυτό το θέμα. Γράφω πραγματικά με πόνο ψυχής γιατί βλέπω και διαβάζω πράγματα που δεν μου αρέσουν, που με στεναχωρούν και που δεν αρμόζουν στο ορδόδοξο χριστιανικό πλήρωμα. Χωρίς να είμαι “πνευματικό σοκολατόπαιδο” που λέει κι ο Μεσογαίας, θέλω να κάνω μερικές επισημάνσεις,
Εγώ δέχομαι καλοπροαίρετα και με βάση όσα μέχρι τώρα έχεις ποστάρει πως η γερόντισα ήταν πλανεμένη. Πιστεύεις ότι είναι σωστός, διαφωτιστικός και ωφέλιμος για τους αναγνώστες σου ο τρόπος αυτός που χρησιμοποιείς . Απαντώ ως αναγνώστης σου χρόνια: απερίφραστα όχι. Περισσότερο σύγχυση και σκανδαλισμό προκαλείς παρά ψυχική ωφέλεια και πληροφορία. Πήρες στ’ αλήθεια ευλογία απ’ τον γέροντά σου να προχωρήσεις σ’ όλη αυτή τη δημοσίευση; Νομίζω πως όχι γιατί κανένας σώφρων πνευματικός δεν θα έδινε ευλογία για να αναστατώσεις ψυχικά τόσο κόσμο αλλά κι επιπλέον γιατί θα θεωρούσε πως η “αποκαθήλωση” της Γαβριηλίας (κι οποιασδήποτε ή οποιουδήποτε) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠ’ ΟΥΔΕΝΙ, ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΙΚΙΑ ΣΟΥ. Δεν είναι δουλειά ενός λαϊκού. Είναι δουλειά δικιά σου αυτή η αποκάλυψη των πλανεμένων;; Αν δεν κάνω λάθος υπάρχει επιτροπή συνοδική κατά των αιρέσεων. Γιατί δεν απευθύνθηκες εκεί μ΄αυτά τα στοιχεία που δημοσιεύεις εδώ, ώστε εκείνοι πιο υπεύθυνα και διακριτικά (με την πνευματική της σημασία η λέξη) να πληροφορήσουν το ποίμνιο για το πόσο και αν είναι πλανεμένη η γ. Γαβριηλία; για το πόσο επικίνδυνη είναι (που ξαναλέω συμφωνώ ότι μπορεί να είναι) .
Και κάτι εκτός ουσίας, πέραν τούτων των ερωτημάτων. Στις πιο πολλές αναρτήσεις σου γύρω απ’ αυτό το θέμα είναι πασιφανής η ειρωνεία αναμεμειγμένη με μια δόση χαιρεκακίας και θριαμβολογίας. Μ’ άλλα λόγια δεν υπάρχει η προσήκουσα σοβάρότητα που χρειάζεται η προσέγγιση ενός τόσο σοβαρού πνευματικού θέματος.
Τέλος πάντων για να τελειώνω: Θεωρώ ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα υπήρξε ολίσθημα εκ μέρους σου. Δεν χειρίστηκες το θέμα με τη σοβαρότητα που απαιτούσε. Δεν μπορεί ο καθένας μας που έχει ή δεν έχει μπλογκ να δημοσιεύει αυτό που πιστεύει (έστω κι αν γι΄ αυτό υπάρχουν αποδείξεις) γιατί έτσι υποκαθιστούμε τα όργανα της εκκλησίας κι ο καθένας μας γίνεται κριτής, διακαστής κατήγορος κλπ. Μετά χάνεται η μπάλα εντελώς και χαμένοι δεν βγαίνουν οι αιρετικοί που πρόθεσή μας είναι να πολεμήσουμε αλλά εμείς οι ίδιοι.

Με εκτίμηση και πόνο ψυχής

Ανέστης

Προς Κομόντο: Αδερφέ ή είσαι στη χώρα της σοκοφρέτας ή είσαι πλανεμένος.

6 07 2010
ΗΡΩΔΙΩΝ

κομόντο (21:42:54) :

Ο Γέροντας Παϊσιος είπε ότι υπάρχει ΚΑΙ καλός βελονισμός, αρκεί να μην πέσουμε τελείως με τα μούτρα: http://agioritis.pblogs.gr/2010/07/peri-ygeias-omoiopathhtikhs-kai-belonismoy.html

το οτι το γραφει μια ιστοσελιδα δε σημαινει οτι ισχυει κιολας.συμφωνω με τις θεσεις του εγκολπίου,αλλα οχι και με την ειρωνεια του καποιες φορες.το οτι τα εγραψε καποιος σ’ενα μονο βιβλιο,δε σημαινει και οτι η γεροντισσα τα ενστερνιζοταν.ας μην ξεχναμε πως πολλοι εκμεταλλευονταν τη φημη του π.Παισιου εν ζωη ακομη για να προωθησουν τις ανατολικες δοξασιες τους.Ηρωδιων

6 07 2010
egolpion

@κομοντο
«Άνθρωπος ήταν και η Γαβριηλία και *μπορεί* να είχε ΟΧΙ πνευματικές πλάνες, αλλά να έκανε λάθη πάνω σε θέματα υγείας και τα συναφή.»

Εμείς από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε αυτές τις αναρτήσεις τονίσαμε πολλάκις ότι στρέφονται κατά του ΒΙΒΛΙΟΥ και όχι κατά της μακαριστής γερόντισσας. Το ίδιο είπε πολλές φορές και ο π.Σαράντης (ο οποίος είχε γνωρίσει την γερόντισσα) αλλά και ο π.Βασίλειος. Οι συνήγοροι του βιβλίου ουσιαστικά συνηγορούν υπέρ της γερόντισσας θεωρώντας δεδομένη της αξιοπιστία του βιβλίου την οποία εμείς με τις αναφορές μας αμφισβητούμε. Στη συνέχεια και μη μπορώντας να αντικρούσουν τις οφθαλμοφανείς νεοεποχιτικες διδασκαλίες του βιβλίου, πέρασαν στο δεύτερο στάδιο προσπαθώντας να αγιοποιήσουν την γερόντισσα και να δαιμονοποιήσουν εμάς. Τακτική κλασσική στον πόλεμο που δέχεται η Εκκλησία από τις σέχτες-λατρείες. Περισσότερα για το θέμα στο κατατοπιστικό άρθρο του μακαριστού π. Αντωνίου ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΝΕΟΦΑΝΕΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
Από την πρώτη ώρα των δημοσιεύσεών μας ξεκίνησε ένας αήθης πόλεμος εναντίων μας ακόμα και από αδελφούς που τους γνωρίζαμε για χρόνια και κάποτε είχαμε σταθεί μαζί με αξιώσεις στον αντιαιρετικό αγώνα. Και δεν αναφέρομαι σε φερόμενες ως ορθόδοξες ιστοσελίδες σχισματικών και αποκρυφιστικών αποκλίσεων αλλά σε γνησια μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

@ Ανεστη
Πραγματικά δεν ξέρω αν είναι πλανεμένη η γερόντισσα. Εγώ ξεκινώντας το διάβασμα του βιβλίου της κάθε φορά την ασπάζομαι γνωρίζοντας πως αν έχει αγιάσει με καταλαβαίνει απόλυτα. Ξέρω επίσης ότι έτσι όπως την παρουσιάζει το βιβλίο υπάρχει θέμα. Και το θέμα είναι πως το βιβλίο αγιοιποιεί την γερόντισσα και ταυτόχρονα προβάλει νεοεποχίτικες-αποκρυφιστικές – κομπογιαννίτικες απόψεις σαν δικές της. Αυτό εμείς χτυπάμε. Με τις ευλογίες του πνευματικού μας συνεχίσαμε λοιπόν το ξεσκέπασμα του βιβλίου και ο πρώτος αυτός κύκλος έκλεισε σήμερα. Όταν είμαστε έτοιμοι θα ξεκινήσουμε πάλι ώστε να ολοκληρώσουμε το θέμα. Μια παρατήρηση κλείνοντας. Μιλάς για αποκαθήλωση της γερόντισσας από το εγκόλπιο. Και εδώ κάνουν πολλοί λάθος! Ποιος σας είπε ότι το βιβλίο το δέχονται οι περισσότεροι; Έχετε ρωτήσει κάποιον ιερέα που ασχολείται με αντιαιρετικής φύσεως θέματα; Ρωτήστε και μάλλον θα εκπλαγείτε από τις δηλώσεις του.

@ alexandra1987
Αγαπητή φίλη σε ευχαριστώ για την δεύτερη παράγραφο του σχολίου σου και δι’ ευχών σου ας ελεηθώ για τις αμαρτίες μου και την έλλειψη διακρίσεως που με χαρακτηρίζει. Σε ευχαριστώ επίσης επειδή μας δηλώνεις (κατά κάποιο τρόπο) και την ιδιότητά σου, παραπέμποντάς μας στο εκπληκτικό βιβλίο ΝΙΚ ΜΑΡΒΕΛ.

6 07 2010
Λευτέρης

Aγαπητέ Ανέστη,αν θέλεις θα σου εκφράσω τη δική μου άποψη.
Υπάρχει ένα μικρόβιο…μία νόσος που μαστίζει την εκκλησία μας εδώ και πολλά χρόνια.Αυτό το μικρόβιο λέγεται ΑΝΟΧΗ.
Εγώ προσωπικά έχω στηρίξει όλες τις ελπίδες μου στους νέους ανθρώπους (ιερείς και λαικούς) που έχουν καταλάβει τι τεράστια ζημιά έχει προκαλέσει η Ανοχή και ο Ραγιαδισμός στην Εκκλησία μας.
Πραγματικά χρειάζεται να βγουν μπροστά κάποια ανατρεπτικά πνεύματα (όχι με την δογματική έννοια βέβαια) που θα μας ξελασπώσουν απο το ανεπίσημο δόγμα ΒΛΕΠΕ-ΑΚΟΥ-ΣΩΠΑ.
Αυτό το ελεεινό ”δόγμα” οδήγησε την εκκλησία μας στον σχετικά πρόσφατο διασυρμό της στα κανάλια λόγω διάφορων σκανδάλων.
Σίγουρα θα γνωρίζεις πως υπήρξαν άγιοι που έλεγξαν αυστηρά αιρετικά φαινόμενα και στη συνέχεια διώχθηκαν απο αρχιερείς της εποχής.
Αυτό δε το λέω για συγκρίνω τον άγιο με το εγκόλπιο…αλλά το επισημαίνω για να καταλάβουμε πόσο λάθος είναι να αντιδρούμε απέναντι σε οποιουδήποτε μορφής αγώνα κατά της αίρεσης και της πλάνης !

Είμουν σίγουρος απο την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκε το εγκόλπιο με το συγκεκριμένο θέμα,πως θα πέσουν πάνω του να τον ”φάνε”.
Και αυτό είναι θλιβερό φαινόμενο.
Λές πως το εγκόλπιο σκανδάλισε κόσμο με τα άρθρα κατά του βιβλίου αλλά δεν λες πόσος κόσμος έχει σκανδαλιστεί μέσα στα 15 χρόνια που έχει βγεί το βιβλίο !
Και απο πότε παρακαλώ το να υποδεικνύεις μία πλάνη ή μία αίρεση που βγάζει μάτι,αποτελεί σκάνδαλο?
Και τι είναι αυτό που λές πως δεν είναι δουλειά ενός λαικού να αποκαλύπτει ή να σχολιάζει μία αίρεση?Δηλαδή θα φτάσουμε στο σημείο να υποτιμήσουμε τελείως τη λογική κρίση μας?
Ο Λαικός δεν έχει κρίση?Δεν έχει συνείδηση?Δεν έχει φωνή?Δεν έχει δικαιώματα?
Και πάνω απ’όλα , δεν έχει ΕΥΘΥΝΗ, να καταγγέλει την άιρεση?
Η εκκλησία που ανακυρρήσει αγίους,απο ποιούς μαζέυει στοιχεία,μαρτυρίες και γνώμες?Όχι απο τους λαικούς???
Και τί σε κάνει να λές πως το εγκόλπιο είναι μπροστάρης στο να αναδείξει αιρετικά πράγματα μέσα στο βιβλίο,απο τη στιγμή που υπάρχουν εδώ και καιρό βιβλιοκρητικές απο υπεύθυνους ιερείς που συμφωνούν απόλυτα μαζί του?

Κατά τη γνώμη μου , το εγκόλπιο χειρίζεται το θέμα με απόλυτη σοβαρότητα και πλήρη συνείδηση των πράξεών του.Ωραίοι είμαστε όλοι εμείς που σχολιάζουμε,αλλά η αλήθεια πολλές φορές απαιτεί θυσίες …!

6 07 2010
Λευτέρης

Πότε επιτέλους θα καταλάβουμε πως το ευλογημένο οικοδόμημα της εκκλησίας είναι ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΛΑΟΣ και όχι Κλήρος και ΜΕΤΑ λαός???

6 07 2010
Στέφανος

Με αφορμή τον τέλος του πρώτου κύκλου των άρθρων που αφορούν το συγκεκριμένο βιβλίο, θα ήθελα να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στους ανθρώπους, που κοπίασαν για την σύνταξή τους.

Νομίζω, πέτυχαν τον στόχο τους. Η παρουσίαση των στοιχείων ήταν συστηματική. Μέσα από τα άρθρα αυτά αποκαλύφθηκε ο νεοεποχίτικος προσανατολισμός του βιβλίου και έγινε φανερό ότι ο στόχος τους δεν ήταν το πρόσωπο και ο βίος της γερόντισας Γαβριηλίας, αλλά ο τρόπος που αυτά παρουσιάζονταν.

Είτε το ήθελε η γερόντισα, είτε όχι, είναι μια πραγματικότητα ότι μέσα από το βιβλίο έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό. Δεδομένης της γεροντολατρίας της εποχής ο βίος της θα μπορούσε να γίνει σημείο αναφοράς, όχι όπως ήταν πραγματικά, αλλά όπως τον πληροφορηθήκαμε από το βιβλίο. Αυτό ελλόχευε πολλούς κινδύνους. Θέλω να πιστεύω ότι η μέσω των άρθρων αυτών ενημέρωση απέτρεψε την προβολή και την εφαρμογή των πρακτικών αυτών.

Αν η διαδικασία της αποκάλυψης έπρεπε να γίνει μέσω εκκλησιαστικών φορέων αυτό δεν είναι πρόβλημα του εγκολπίου, αλλά των φορέων που αδρανούσαν επί δεκαπενταετία. Το εγκόλπιο με την στάση του δικαίωσαι την ύπαρξή του ενώπιον των αναγνωστών του υπέυθυνα. Από την στιγμή που έπεσαν στην αντίληψή του τα στοιχεία ήταν υποχρεωμένο να τα παρουσιάσει.

Με την στάση του αυτή δικαίωσε και την χρήση του διαδικτύου, σημείο εσωτερικής τριβής.

Οι επιθέσεις σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αναμενόμενες και αναγκαίες. Από την μια προσφέρουν μισθό σε αυτόν που τις δέχεται, από την άλλη καταδεικνύουν την αντίδραση του αντίθετου στο ξεσκέπασμα. Αλίμονο, αν δεν υπήρχαν αντιδράσεις. Τότε θε έπρεπε να υποψιαζόμαστε ότι κάτι δεν πάει καλά. Ότι ο οργανισμός δεν είναι υγιής, ότι η κατεύθυνση δεν είναι σωστή.

Προσευχόμαστε στον Θεό να δίνει φώτιση σε όσους επιλέγει για την έρευνα και την αποκάλυψη της αλήθειας και υπομονή να συνεχίσουν τον αγώνα.

7 07 2010
anestis

Λευτέρη αδερφέ θα στο πω παστρικά με δυο κουβέντες. Δεν μπορεί ο πάσα εις να θεολογεί ή δογματολογεί δημόσια και μάλιστα εκφράζοντας άποψη για συγκεκριμένο θέμα. Εκτός αυτού πρέπει να υπάρχει και αντίστοιχη θεωρητική (αλλά και πνευματική) κατάρτιση. Θα μπορούσαμε στην παρέα μας να παραδετούμε ότι το τάδε βιβλίο έτσι όπως παρουσιάζεται είναι φουλ νεοεποχίτικο και να γκρινιάξουμε που η σύνοδος ή η επιτροπή των αιρέσεων δεν έχει πάρει θέση ακόμα. Και να πιέσουμε σ΄αυτή την κατεύθυνση. Όμως δεν είμαστε υπεύθυνοι να το επικοικωνήσουμε αυτό στον κόσμο. Αλλά ούτε είμαστε υπεύθυνοι να αποφανθούμε περί της πλάνης του βιβλίου παρ’ ότι έχουμε την δική μας προσωπική άποψη (και ειρήσθω εν παρόδω η δικιά μου περί του συγκεκριμένου βιβλίου συμφωνεί με το εγκόλπιο. Αποφαινόμαστε με μας (με την κριτική μας σκέψη), για μας και τους κολλητούς μας. Δεν είμαστε εντεταλμένοι από κανένα, να ενημερώσουμε κανένα.

7 07 2010
Λευτέρης

Aγαπητέ μου, καταλαβαίνω τι θες να πείς και έχεις δίκιο σε αυτό.
Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μιλάμε για κάποια αποσπάσματα που δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις για να καταλάβεις πως κάτι δεν πάει καλά.
Μιλάμε για πλάνες που βγάζουν μάτι !
Δεν χρειάζεται να παρέμβει κάποιος θεολόγος για να μου εξηγήσει αν το να κοιμάσαι προς την ανατολή είναι σωστό ή όχι !
Ο Θεός μας έδωσε την κρίση για να λέμε πως αυτό είναι μαύρο και αυτό άσπρο.
Άν οι πλάνες είχαν να κάνουν με δύσκολα δογματικά θέματα,θα έλεγα κι εγώ το ίδιο με σένα.
Άν κάποιοι φορείς της εκκλησίας είχαν διαχειριστεί πιό σωστά το θέμα του αιρετικού βιβλίου,δεν θα χρειαζόταν κανένα εγκόλπιο για να γράψει άρθρα με τις πλάνες που έχει μέσα!Και πρόσεξε.Δεν εννοώ με αυτό πως το εγκόλπιο αναλαμβάνει το ρόλο της εκκλησίας.Αλλά κάποιοι πρέπει να μιλήσουν γι αυτές τις πλάνες,δε μπορεί να γίνει διαφορετικά!
Θέλω να πω πως ίσως πρέπει να αναζητήσεις τις ευθύνες αλλού !
Το εγκόλπιο απ’όσο έχω δεί,παραθέτει απλά τα επίμαχα αποσπάσματα του βιβλίου,χωρίς κανένα σχολιασμό.Το μόνο που κάνει είναι να παραθέτει και κάποια άλλα αποσπάσματα από άλλες πηγές για να υποδείξει τις ομοιότητες των αποσπασμάτων του βιβλίου με διάφορες άλλες αιρετικές δοξασίες.
Και σωστά το κάνει -αν θες τη γνώμη μου- γιατί πολλοί χριστιανοί δεν γνωρίζουν λεπτομέρειες απο ανατολικές θρησκείες…
Αδελφέ , καταλαβαίνω την ανησυχία σου απόλυτα,αλλά ίσως πρέπει να το δεις λίγο διαφορετικά το θέμα.

7 07 2010
Λευτέρης

…δεν μιλάμε για κάποια αποσπάσματα που δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις…

Έβαλα ένα δεν κατά λάθος.
…δε μιλάμε για κάποια αποσπάσματα που χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις,ήθελα να πω.

14 08 2010
13 02 2011
egolpion

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΕΔΩ: http://egolpio.wordpress.com/2010/06/24/mavra_rouxa/