Θες διορατικό πνευματικό;

20 04 2009

Ενέργειες

Πληροφορίες

17 σχόλια

20 04 2009
panos_

Ωραίος ο γέροντας, πρώτη φορά τον ακούω.

20 04 2009
Πασχάλης

Ωραίος, αληθινός, απλός και κατανοητός ο γέροντας Νίκων.
Πάντως δεν ήξερα ότι υπάρχουν στο Όρος κάποιοι που παριστάνουν τους διορατικούς, και χάρηκα που το άκουσα από έναν γέροντα.

20 04 2009
υιος+ασωτος

Διορατικός;Μάλον λόγια μυθοποίησης ίσως απόνερα κάποιας κακής Βυζαντινής περιόδου, εγώ λέγω ή Άγιον πνεύμα, ή εκ του πονηρού τερτίπια.

20 04 2009
egolpion

@ Πασχάλης
Αληθινός! αυτή είναι η λέξη που του ταιριάζει! Να είστε καλά.

@ υιος+ασωτος
Όπως και να το πεις δεν αλλάζει. Ο “γεροντισμός” και η αναζήτηση “αγίων” και “χαρισματικών” γεροντάδων, ΔΕΝ είναι στο Ορθόδοξο πνεύμα αλλά έχει ρίζες στην προσωπική αυθεντία και στον ανθρωποκεντρισμό της Δύσης.

20 04 2009
egolpion

@ panos_
Θα προσπαθήσω να βγάλω ολόκληρο το βίντεο στο youtube. Αξίζει.

20 04 2009
manitaritoubounou

@ egolpion

Ενδιαφέρον αλίευμα…. με βαθύ νόημα.

21 04 2009
collector

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Γνωρίζω τον Γέροντα Προσωπικά ειναι πράγματι πολύ καλός-απλός και πνευματικός.

29 04 2009
κωστης

εχουν βγαλει και σι ντι με τις ομοιλιες του γεροντα ειναι πολυ καλες!!τις εχω ολες..δεν παιζετε!!!!!!

25 02 2010
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΣ ΤΑΠΕΙΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΑΓΑΠΗ.ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ ΣΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ. ΠΡΟΣΙΤΟΣ . ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ.

25 02 2010
Έλλην Ορθόδοξος

υιος+ασωτος (19:53:16) :
Διορατικός;Μάλον λόγια μυθοποίησης ίσως απόνερα κάποιας κακής Βυζαντινής περιόδου, εγώ λέγω ή Άγιον πνεύμα, ή εκ του πονηρού τερτίπια.

egolpion (19:53:21) :
@ Πασχάλης
Αληθινός! αυτή είναι η λέξη που του ταιριάζει! Να είστε καλά.
@ υιος+ασωτος
Όπως και να το πεις δεν αλλάζει. Ο “γεροντισμός” και η αναζήτηση “αγίων” και “χαρισματικών” γεροντάδων, ΔΕΝ είναι στο Ορθόδοξο πνεύμα αλλά έχει ρίζες στην προσωπική αυθεντία και στον ανθρωποκεντρισμό της Δύσης.

Ὁ Γέροντας στὴν Ἀνατολὴ καθίσταται ἐκ τῆς μαρτυρίας του καὶ τοῦ βίου του γνωστὸς καὶ δὲν προσπαθεῖ νὰ προσελκύσει κόσμο γιὰ νὰ κάνει καριέρα.

Ἡ μαρτυρία του καὶ ὁ ὀρθὸς βιὸς του ἀποτελοῦν τὴ ζωή του καὶ ἔτσι μένει εἴτε ἔχει ἕναν ἀκόλουθο εἴτε 20000.

Ὁ Γεροντισμὸς εἶναι κάτι σὰν τοὺς ὀπαδοὺς που πηγαίνουν κάπου ἐπειδὴ ὁ ἴδιος ὁ Γέροντας θέλει νὰ προβληθεῖ καὶ βρίσκει ἀνθρώπους ποὺ θέλουν νὰ ἀποδώσουν σὲ κάποιον τὴν Ἁγιότητα (ἀνεβάζοντας ἐμμέσως καὶ τὸν ἑαυτὸ τοὺς μὲ τὸ νὰ ἰσχυρίζονται ὅτι ἀκολουθοῦν ἅγιο Γέροντα).Αὐτὸ εἶναι ΠΡΟΙΟΝ τῆς Δύσεως.

Ὁ Γέροντας τῆς Ἀνατολῆς φεύγει ΜΑΚΡΙΑ καὶ δὲν θέλει πολὺ κόσμο νὰ τὸν ἐνοχλοῦν ἐνῷ ὁ Γέροντας τῆς Δύσεως ἀρέσκεται νὰ συγκεντρώνει ὀπαδούς.

Αὐτὰ εἶναι τὰ ὅρια καὶ πρέπει πρῶτα νὰ τὰ ἀπομυθοποιήσετε μέσα σας κ.Ἄσωτε καὶ μετὰ νὰ ἀποφανθεῖτε γιὰ τὴν Βυζαντινὴ περίοδο ἂν δὲν θέλετε νὰ μείνετε γιὰ πάντα ἄσωτος!!!.

26 02 2010
Έλλην Ορθόδοξος

egolpion
@ υιος+ασωτος
Όπως και να το πεις δεν αλλάζει. Ο “γεροντισμός” και η αναζήτηση “αγίων” και “χαρισματικών” γεροντάδων, ΔΕΝ είναι στο Ορθόδοξο πνεύμα αλλά έχει ρίζες στην προσωπική αυθεντία και στον ανθρωποκεντρισμό της Δύσης.

Κάνεις λάθος ἀγαπητὸ Ἐγκόλπιο.
Ἡ ἀναζήτηση χαρισματούχων Γεροντάδων εἶναι στὸ Ὀρθόδοξο Πνεῦμα καὶ μαρτυρεῖται ἀπὸ πολὺ νωρίς.

Αὐτοὶ ποὺ ἀναζητοῦσαν χαρισματοῦχο γέροντα κατὰ τοὺς πρώτους Αἰῶνες τοῦ Μοναχισμοῦ δὲν τὸν ἤθελαν γιὰ τοὺς λόγους ποὺ τὸν θέλουν οἱ περισσότεροι σήμερα.

Ἐξαρτᾶται ὅμως γιὰ ποιὸ λόγο τὸν θέλεις τὸν Χαρισματοῦχο Γέροντα!

Μήπως τὸν θέλεις γιὰ νὰ λὲς στοὺς φίλους σου ὅτι νὰ ἐγὼ εἶμαι πνευματικὸ παιδὶ τοῦ τάδε;
Μήπως θέλεις νὰ πεῖς ὅτι ἐφόσον πνευματικὸ παιδὶ τοῦ τάδε καὶ ἐσεῖς δὲν εἶστε ἄρα ἐγὼ εἶμαι καλύτερος Χριστιανὸς ἀπὸ ἐσᾶς;
Μήπως καὶ τὸν Γέροντα τὸν ὠφελεῖ νὰ ἔχει πολλὰ πνευματικὰ παιδιὰ καὶ ἔτσι νὰ φαίνεται ὡς κύριος παράγων στὴν πνευματικὴ ζωὴ μιᾶς τοπικῆς Ἐκκλησίας;

Αὐτὰ εἶναι σοβαρὰ πράγματα καὶ δὲν πρέπει νὰ ἀποφαίνεστε σὲ στὺλ
«υιος+ασωτος».

26 02 2010
Έλλην Ορθόδοξος

ΔΙΟΡΘΩΣΗ
Μήπως θέλεις νὰ πεῖς ὅτι ἐφόσον εἶμαι πνευματικὸ παιδὶ τοῦ τάδε καὶ ἐσεῖς δὲν εἶστε ἄρα ἐγὼ εἶμαι καλύτερος Χριστιανὸς ἀπὸ ἐσᾶς;

26 02 2010
Λευτέρης

Νομίζω πως το εγκόλπιο,όταν αναφέρεται στον γεροντισμό και την αναζήτηση χαρισματικών πνευματικών,εννοεί στην ουσία το φαινόμενο της ”γεροντολατρείας”,το οποίο παρατηρείται δυστυχώς σε μεγάλο βαθμό στις μέρες μας.
Δεν είναι κακό να έχεις την επιθυμία να γνωρίσεις έναν χαρισματικό και θαυματουργό γέροντα,αρκεί να μη φτάσεις στο σημείο να χάσεις την ουσία του ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ.
Στην ουσία λέτε το ίδιο πράγμα.
Αν τα ελατήρια σου είναι το να ικανοποιήσεις την περιέργεια σου ή το να καυχιέσαι πως έχεις για πνευματικό τον τάδε θαυματουργό ή -ακόμα χειρότερα- να νομίζεις πως σου αξίζει και σου ταιριάζει ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ,τότε βαδίζεις σε μεγάλη πλάνη.
Ο πνευματικός δεν μας χρησιμεύει στο να τονώσουμε τον εγωισμό μας,αλλά στο να τον ταπεινώσουμε.
Η άφεση των αμαρτιών είναι ένα απο τα μεγαλύτερα θαύματα της πίστης μας,πολύ μεγαλύτερο απο τα χαρίσματα διορατικότητας και προορατικότητας και ιάσεων των σωμάτων.
Και αυτό το θαύμα το κάνει ο ίδιος ο Θεός και όχι ο πνευματικός (όσο και χαρισματικός να είναι).

26 02 2010
Στελιος

Συμφωνω με τον αγαπητο Λευτερη. Δεν νομιζω οτι λετε κατι διαφορετικο, αγαπητε Ελλην Ορθοδοξε απο το αγαπητο εγκολπιο.

26 02 2010
Έλλην Ορθόδοξος

Πάω πάσο τότε.
Αν λέμε το ίδιο τότε κανένα πρόβλημα.

10 03 2010
Πώς ο διάβολος εξαπατά τους ανθρώπους « Greek Murtadeen: Ελληνες αποστατες απο το Ισλαμ

[...] το σοφό και συνετό Αγιορείτη γέροντα Νίκωνα, βλ. στο http://egolpio.wordpress.com/2009/04/20/fnikon/. Αναλυτικά για τη θεραπευτική διάσταση όχι μόνο της [...]

2 06 2010
ΘΑΥΜΑΤΟΛΑΓΝΕΙΑ & ΧΑΡΙΣΜΑΤΟΛΑΓΝΕΙΑ ΜΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΡΡΩΣΤΙΑ « ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ

[...] Αυτή η αρρώστια εισχωρεί και στην αντιμε­τώπιση του κατ’ εξοχήν Μυστηρίου της σωτηρί­ας, της Ιεράς Εξομολογήσεως. Τότε μόνον θεω­ρείται κάποιος απλανής πνευματικός οδηγός, όταν είναι κάτοχος διορατικού ή προορατικού χαρίσματος! [...]